۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۴۳۱۸۶۲
استاد حوزه علمیه:

خانواده مهدوی امام زمان را الگو و ناظر بر اعمال خود می داند

استاد حوزه علمیه با اشاره به خصوصیات یک خانواده مهدوی، گفت: خانواده معنوی امام زمان(عج) را ناظر اعمال و سرمش خود می داند.
تهرانسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت بحری، استاد حوزه علمیه در مراسم سخنرانی خود که شنبه شب در مسجدالنبی تهرانسر برگزار شد با بیان اینکه ضربه زدن به خانواده از اهداف افرادی است که دشمن اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: آنها با سرمایه گذاری خود می خواهند خانواده را در جمهوری اسلامی متلاشی کنند.

 

حجت الاسلام بحری گفت: اعتقاد شیعه این است که امام زمان(عج) موجودی زنده، ناظر بر اعمال، دعاگوی وجود انسان ها، تمام عالم از او فرمانبرداری می کنند و واسطه معنوی فیض الهی هستند.

 

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: یکی از توطئه های دشمنان برای اینکه دین را بی فایده جلوه دهند این است که معارف دین را در ابعاد مختلف مورد تحریف قرار دهند، تاریخ بر افرادی که حقایق ناب الهی را تحریف می کنند گواهی می دهد.

 

وی افزود: تحریف یک نقشه کاملا شیطانی است و به هیچ وجه در جبه حق از این صلاح استفاده نمی‌شود یعنی یک حرف را کم و زیاد کرده و به معنای دیگری برسیم، آنان شبهاتی درباره روزه و فایده نداشتن آن بیان می کنند.

 

حجت الاسلام بحری با بیان اینکه هدف از بیان این مثال ها این است که جریان مهدویت و اعتقاد به امام غایب را تحریف کرده و  طوری آن را بیان کنند که در واقع یک جور انحراف در دین وجود دارد و بحث امامت بی خاصیت است، آنان مردم را طوری عادت می دهند که خوراک، پوشاک، سبک زندگی، حجاب و حتی نظام حکومت هیچ ربطی به امام زمان(عج) نداشته باشد.


 
وی افزود: آنها تفسیر خود از این موضوع را به عنوان سکولار در مهدویت بیان کرده اند یعنی جدایی دین از زندگی روزمره انسان، گاهی اوقات انسان ها از معنویت فاصله گرفتند، قرن اخیر دوره رجعت انسان از معنویت است، در آن زمان دشمن به جای ارائه دین و عرفان حقیقی دین کاذب را در اختیار انسان ها قرار می داد.


حجت الاسلام بحری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز سردمداران تفکر فلسفی غرب مدعی نداشتن معنویت نیستند بلکه توصیه می کنند وقتی اصل معنویت و دین سکولار معنی شود مهدویت و اعتقاد به امام زمان(عج) نیز تفسیر سکولار پیدا می کند.


 
وی ادامه داد: مهدویت و اعتقاد به امام زمان(عج) را طوری برای مردم جلوه می دهند که فرقی بین زندگی افرادی که اعتقاد به امام زمان(عج) دارند و کسانی که اعتقاد به ایشان ندارند نباشد و در زندگی روزمره ما هیچ جایی برای حضرت نباشد حتی خانواده ها متدین و مذهبی نیز اینچنین اند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان  اینکه برای خانواده مهدوی مساله توجه به امام زمان(عج) یک اصل مهم است، تصریح کرد: سیاست امروز جدایی از بحث مهدویت نیست بلکه در این زمان بحث ولایت فقیه جریان دارد.

 

وی ادامه داد: خانواده های مهدوی از لحاظ مختلف از حضور امام زمان نفع می برد که عبارت است از؛ وجود امام زمان(عج) یک حامی معنوی است، امام زمان(عج) ناظر اخلاقی و دینی زندگی ما بوده و ایشان دعاگوی مردم هستند، امام(عج) الگو و سرمشق بوده و در سایه ایشان بسیاری از بلاها ازما دور خواهد شد و اعتقاد به ظهور امام زمان(عج) انسان را از هر ناامیدی دور می کند./202/811/ب1

ارسال نظرات