۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۱۸۶۷
قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان اولویت نخست کمیته امداد باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید حرکت به سمت اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی درونی افراد، نخستین اولویت نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد.
حجت الاسلام یعقوبی - جشن رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امشب در بازدید از جشن رمضان و نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان شمالی که در محل بوستان شهربازی بجنورد دایر شده است، با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های نهاد کمیته امداد در راستای کمک به نیازمندان و محرومان، اظهار کرد: فعالیت در کمیته امداد مصداق بارز باقیات صالحات است.

 

وی با اشاره به برگزاری جشن رمضان در شب‌های این ماه بابرکت از سوی نهاد کمیته امداد استان در بوستان شهربازی بجنورد، افزود: برخلاف تبلیغات سوء دشمنان، اسلام به هیچ عنوان با شادی و جشن مخالف نیست بلکه برعکس در دین مبین اسلام سفارش زیادی نیز به شادی شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اسلام مروج و مؤکد شادی بدون گناه است، خاطرنشان کرد: جشن رمضان یکی از مصادیق عینی شادی بدون گناه و بلکه شادی توأم با ثواب است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: برگزاری این‌گونه جشن‌ها به ویژه در ماه رمضان منجر به ارتقای روحیه و انگیزه مردم شده و نقش مهمی در سلامت اجتماعی دارد.

 

وی تصریح کرد: اسلام به هیچ عنوان دین گریه و غم نیست بلکه همواره بر شادی و سرور بدون گناه تأکید می‌کند ازاین‌رو همه باید در جشن‌های خود شادی بدون گناه را فرهنگ‌سازی کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی باید زندگی انسان به سه بخش اساسی تقسیم شود؛ بخش نخست به عبادت و بندگی، یک بخش به استراحت و تفریح سالم و بخش دیگر نیز به کار و فعالیت برای خانواده و تأمین نیازهای مشروع اختصاص یابد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به داشتن برنامه در زندگی تأکید می‌کند، افزود: بر این اساس باید همه تلاش کرده و از قواعد و چهارچوب زندگی دینی و اسلامی پیروی کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال‌های اخیر، بر تداوم این روند تأکید کرد و گفت: کمیته امداد استان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های مناسب، زندگی دینی و فرهنگ اسلامی را به خوبی برای مددجویان پیاده کرده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: لازم است حرکت به سمت اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی درونی افراد، نخستین اولویت نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعطای سرمایه به افراد دارای استعداد و ظرفیت کار و ترویج طرح‌های ابتکاری و خلاقیت برای اشتغال‌زایی از اقدامات نیک نهاد کمیته امداد در سال‌های اخیر است که باید با شدت و قدرت ادامه یابد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کمک کردن مستقیم و دائمی به نیازمندان مطلوب دین اسلام نیست، گفت: باید با توانمندسازی مددجویان، زمینه اشتغال و ایجاد درآمد برای آن‌ها فراهم شود و سپس با بهبود نسبی اوضاع اقتصادی از چرخه مستمری‌بگیری خارج شوند.

 

گفتنی است، در استان ۹30 هزارنفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب‌پذیر بوده و به صورت موردی از کمک‌های کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات