۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۳۲۰۲۰
امام جمعه مرند: 

هدف شبکه‌های ماهواره‌ای هویت زدایی از خانواده ایرانی است

حجت الاسلام نعمت‌زاده هویت زدایی از خانواده ایرانی را از مهم‌ترین اهداف شبکه های ماهواره‌ای دانست و گفت: سریال های ماهواره ای به صورت هدفمند ساخته می‌شوند.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که پروژه نفوذ دشمن در عرصه‌های مختلف کلید خورده است، اظهار داشت: نفوذ فرهنگی همواره جزء سیاست‌های خصمانه دشمنان نظام اسلامی ایران بوده که هر بار رنگ تازه‌ای به خود می گیرد.

 


وی با بیان این‌که ماهواره ابزاری برای استحاله فرهنگی ملت هاست، اظهار داشت: استکبار جهانی امروز برای ورود آسان به کشورها به جای حمله نظامی از طریق رسانه ها اقدام می کند، به این صورت که هر هدف سیاسی خود را بدون لشکرکشی های نظامی، با تغییر باورها و اعتقادات مردم پیگیری می کند. 

 


حجت الاسلام نعمت‌زاده ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته در برابر خانواده‌های سنتی، خیانت همسران به یکدیگر، عدم احترام به والدین، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر، هویت زدایی از مفهوم خانواده، عادی سازی سقط جنین، تعصب زدایی و کاهش غیرت و بلوغ زودرس را از آسیب‌های ماهواره در کشور دانست.

 


وی هویت زدایی از خانواده دینی و ایرانی را از جمله آسیب های جدی استفاده از شبکه های ماهواره‌ای دانست و با اشاره به هجمه برنامه هاي ماهواره اي به بنیان خانواده ها، تصريح كرد: دشمنان اسلام با سرمایه گذاری كلان در بخش ماهواره تلاش دارند با تولید برنامه های مختلف ضد فرهنگي، جوامع اسلامی به خصوص ایران را از راه اصلی خود منحرف كنند.

 


امام جمعه مرند با اشاره به این‌که غرب با پخش برنامه های رایگان برای مردم ایران، اهدافی از پیش تعیین شده را پیگیری می کند، افزود: مأموریت امروز رسانه‌های معاند خارجی به ویژه شبکه های فارسی زبان ماهواره ای قبح‌زدایی از گناهان در جامعه و عادی جلوه دادن برخی منکرات است.

 


حجت الاسلام نعمت‌زاده عامل وقوع بسیاری از طلاق ها در میان زوج های جوان را استفاده از شبکه های ماهواره‌ای عنوان كرد و افزود: متأسفانه امروز در برخی شهرهای بزرگ عده ای جشن طلاق می گیرند که با فرهنگ اسلامی- ایرانی مغایرت داشته و بر گرفته از تاثیرات منفی سریال های هدفمند شبکه های غربی است.

 


وی با اشاره به این‌که دشمنان با ابزاری چون ماهواره سبک زندگی غربی را ترویج می کنند، تصریح کرد: در جنگ نرم، دشمن، با توپ و تانک به مرزهای جغرافیایی حمله نمی کند، بلکه به صورت کاملا نامحسوس در خانواده ها رخنه کرده و بحران‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی راه اندازی می کند./302/935/ب1

ارسال نظرات