۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۳۲۲۶۲
سخنران حرم حضرت معصومه مطرح کرد؛

ترس و اضطراب‌های انسان ناشی از عدم اعتقاد کامل به خدا است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسانی که نگران رزق دنیوی و شب اول قبر خویش است به خداوند اعتقاد و ایمان کاملی ندارد، گفت: ترس و اضطراب های انسان ناشی از عدم ایمان به خداوند است زیرا انسان مؤمن همواره قلبی آرام و مطمئن دارد زیرا می‌داند خداوند در تمامی لحظه‌ها از او مراقبت می کند.
حجت الاسلام حسین زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین زاده، استاد حوزه علمیه قم، در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه نزدیکی قلوب به خداوند است، گفت: باید از این روزهای آشتی با خدا برای توبه، استغفار و نماز استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت استثنایی تطهیر روح است، افزود: ماه رمضان از فرصت های طلایی در زندگی انسان است که کم پیش می آید زیرا انسان محدودیت زمانی و مکانی و محدودیت عمر دارد بنابراین نباید به خیال فردا باشد بلکه باید از همین فرصت امروز برای تطهیر نفس خود استفاده کند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه انسان در هر لحظه‌ای که می‌گذرد به مرگ نزدیک تر می‌شود، تصریح کرد: چه بهتر است که این مرگ، مرگ حقیقی باشد زیرا دنیا جایگاه مؤمن نیست بلکه زندان روح و قلب اوست و اگر انسان تهذیب نفس داشته باشد روز به روز به خدا نزدیک‌تر می شود.

 

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه مجاهده نفس همیشگی است و انسان باید در زمینه تهذیب نقش همیشه مراقب باشد، گفت: همانطور که گفته شد انسان با عمل به سیره اهل بیت(ع) می‌تواند با نفس خود به مقابله برخیزد.

 

وی افزود: اگر انسان در تهذیب نفس کاهلی کرده و گناه خود را به گردن شیطان بیندازد ، شیطان در روز قیامت به او می‌گوید من دعوتگر بودم و این تو بودی که اختیار داشتی و می توانستی از من پیروی نکنی و توجه به این نکته ضرروری است که انسان‌ها باید بدانند که کار شیطان وسوسه گری است و درقیامت شیطان را به گناه دیگران محاکمه نمی‌کنند و هرکسی نسبت به گناه خود مسؤولیت دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در کنار روزه داری برای تهذیب نفس باید برنامه‌ریزی ینی دقیقی داشته باشیم زیرا این برنامه‌ریزی دینی فرصت تفکر و اصلاح نفس را فراهم می‌کند زیرا نفس انسان مانند یک اسب چموش است که اگر به آن لگام نزنیم کنترلش برای ما غیر ممکن خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسین زاده یادآوری عظمت خداوند را به خویشتن از دیگر راه‌های کنترل نفس عنوان کرد و گفت: هر کس که به عالم طبیعت و بدن خود نگاه کند می‌تواند به شناخت خداوند پی ببرد و انسان زمانی که نفس خود را شناخت می‌تواند بر آن مسلط شده و در غیر این صورت نفس انسان او را زمین می‌زند همانطور که در مورد فرعون این چنین بود و به دلیل متابعت از نفس هلاک شد.

 

وی با اشاره به اینکه ترس و اضطراب انسان ناشی از عدم اعتقاد و ایمان کامل به خداوند است، افزود: اگر انسان با خداوند ارتباط داشته باشد از رزق دنیوی و شب اول قبر نمی‌ترسد زیرا خداوند را در تمامی لحظه‌ها همراه خود می‌داند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر انسان به خدا اعتقادو ایمان کامل داشته باشد مانند ابوذر در نبرد با نفس پیروز می‌شود زیرا همواره عظمت و حمایت خداوند را احساس کرده و در دل خود به آرامش و ایمان حقیقی دست می یابد./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات