۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۳۰۳
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به طلاب؛

بی قلم و کاغذ تکان نخورید/ ضرورت حفظ علوم به وسیله نوشتن

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه ی تفسیر قرآن کریم در مدرسه علمیه نواب با تأکید بر اهمیت نوشتن و حفظ علوم به وسیله آن، خطاب به طلاب گفت: بی قلم و کاغذ تکان نخورید.
حجت الاسلام قرائتی نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مدرسه علمیه نواب با موضوع بررسی برخی از شبهات و توصیه های علمی تبلیغی برگزار شد.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه می توان از آثار الهی به وجود، عظمت و حکمت الهی پی برد، گفت: خیلی ها دانشمند هستند اما موحد نیستند اینان آثار الهی را مورد بررسی قرار می دهند اما خدا را در آن مشاهده نمی کنند علت چیست؟علت  این است که درک آن یک پیش شرط دارد، آن هم این است که برای رسیدن به خدا از راه آثارش باید انسان هوشیار باشد که خیلی از این دانشمندان نیستند.

 

وی در ادامه افزود:اگر بخواهیم خدا را بشناسیم می شناسیم و اگر نخواهیم تمام عمرمان را در تحقیق و شناخت مخلوقات خدا هم بگذاریم باز خدا را نخواهیم شناخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با طرح این سؤال که برخی می گویند با وجود عقل و پیشرفت آن در دنیای امروز دیگر نیازی به وحی و امام نیست، گفت: در پاسخ به این سؤال باید گفت که همین که انسان اشتباه می کند و پشیمان می شود به این معنا است که عقل انسان محدود است و برای زندگی خود نیاز به وحی دارد.

 

یادگیری ها را بنویسید و حساس باشید

وی در ادامه با تأکید بر امر نوشتن، گفت: نوشتن سبب می شود که علم محفوظ شود و در موقع مناسب و مورد نیاز به کار بیاید، طلبه ها توجه کنند که بدون قلم و کاغذ تکان نخورید هم عمرتان با برکت می شود و هم روزی نوشته ها به کارتان می آید.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با گلایه از عدم استفاده درست از تکنولوژی، ادامه داد: هر چه امکانات زیاد تر می شود حال مطالعه کم می شود، متأسفانه امکانات آن رشد علمی لازم را به ما نداد، تکنولوژی از صفر تا صد رفت بالا اما اخلاق و علم مانند تکنولوژی پیشرفت نکرد.

 

وی در پایان افزود: یادگیری ها را بنویسید و حساس باشید امروز شرایط شرائطی استثنایی است، دنیا امروز به شما نیاز دارد حواستان باشد که کاری که انجام می دهید مفید، زمین مانده و کاری نو باشد و در این را اصولی را همیشه رعایت کنید مانند اینکه تا زمانی که واجب هست سراغ مستحب نروید، تا نیاز میلیونی هست به دنبال نیاز فردی نباشیم و تا نسل نو نیاز دارد به سراغ نسل گذشته نروید./863/202/ب2

ارسال نظرات