۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۳۲۶۲۰
کارشناس مسائل مذهبی رسانه ملی:

سلطه گری ذات و طبیعت استکبار است

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان این که سلطه گری ذات و طبیعت استکبار است، گفت: کسانی که نهی از منکر می کنند مورد نجات الهی قرار می گیرند و کسی که انزجار قلبی از منکر داشته باشد مسیر زندگی اش از مسیر زندگی اهل منکر فاصله می گیرد و این خود نجات از منکر است.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، کارشناس مسائل مذهبی، بعداز ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که از شبکه 3 سیما پخش شد، گفت: خداوند متعال در آیه 88 سوره اعراف می فرماید: مستکبران به حضرت شعیب گفتند تو و پیروان تو را از منطقه بیرون می کنیم مگر این که به راه و روش ما بازگردی.

 

وی ادامه داد: مستکبران به دنبال این هستند که مومنان را از مسیر بندگی خدا بیرون بیاورند و به یوغ بردگی خودشان وادار کنند، طبق فرمایش مقام معظم رهبری سلطه گری ذات و طبیعت استکبار است و هر کشوری که مقاومت نکند در دام های آن ها گرفتار می شود، آن ها یک گرایش کوچک از تفکر غیر و ضد خودشان را قبول نمی کنند.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم بیان داشت: امام حسین(ع) فرمودند: خدا و پیامبر (ص) و دامن پاکی که مرا پرورده است به ما اجازه نداده زیر بار ذلت برویم، شهدای ما هم پا در جای پای شهدای کربلا گذاشتند و به امام حسین(ع) اقتدا کردند.

 

وی با اشاره به آیه 89 سوره اعراف اظهار داشت: حضرت شعیب در جواب مستکبران می فرماید: پروردگار ما آگاه از احوال ما اگاه است و همین برای ما کافی است که او ما را می بیند و ما بر او توکل می کنیم، حضرت سیدالشهدا (ع)در کربلا هر گاه مصیبتی می دیدند می فرمودند: خدایا بر من آسان می کند این مصیبت را این که تو می بینی و شاهد و ناظر آن هستی.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: حس گرایی روش ارتجاعی است، بر اساس فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) خدا را همه جا می توان دید، به حضرت علی(ع) گفتند خدا را می بینی؟ حضرت (ع) فرمودند: چگونه بپرستم خدایی را که نمی بینم، چشم ها خدا را نمی بیند ولی دل ها با حقیقت ایمان خدا را می بیند.

 

نهی از منکر عامل نجات است

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم  گفت: نهی از منکر عامل نجات است، کسانی که نهی از منکر می کنند مورد نجات الهی قرار می گیرند و کسی که انزجار قلبی از منکر داشته باشد مسیر زندگی اش از مسیر زندگی اهل منکر فاصله می گیرد و این خود نجات از منکر است، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: خدای متعال از بنده مومن ضعیف نفرت دارد، پرسیدند مومن ضعیف کیست؟ فرمودند کسی که نهی از منکر نمی کند.

 

وی با اشاره به آیه 11 سوره انفال بیان داشت: خداوند در این آیات به امدادهای غیبی اش اشاره می کند، مسلمانانی که حدود 300 نفر با تجهیزات کم بودند در مقابل کفاری که 1000 نفر با تجهیزات فراوان بودند پیروز شدند و به دعای پیامبر(ص) در شب جنگ آرامش پیدا کردند و زمین زیر پای آنان مستحکم شد که این از نمونه های امدادهای غیبی خداوند است، هر چه مومنان در مسیر بندگی خدا بیشتر پیش بروند امدادهای غیبی خدا بیشتر شامل حالشان می شود.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس ما امدادهای غیبی الهی را با چشم خود دیدیم، 40 کشور به صورت مستقیم و حدود 80 کشور به صورت غیر مستقیم در جنگ علیه ما شرکت کردند ولی خداوند متعال با امدادهای غیبی اش ما را یاری کرد./202/869/ب1

ارسال نظرات