۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۳۲۸۱۰
مدیر مدرسه علمیه قدیری قم مطرح کرد؛

تهذیب نفس ویژگی مهم طلبه انقلابی

حجت الاسلام مرتضوی اهمیت تهذیب برای طلبه انقلابی را ضروری دانست و گفت: طلبه انقلابی باید برای کسب تهذیب مجاهدت داشته باشد، طبق آیه نورانی«اِن تَتَّقُوا اللهَ یَجعَل لَکُم فُرقانا»، نقش اصلی طلبه انقلابی کاملا مشهود و مشخص می‌شود.
مدرسه علمیه قدیری

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی، مدیر مدرسه علمیه قدیری قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ویژگی های طلبه انقلابی اشاره کرد و گفت: طلبه انقلابی ابتدا باید تقوا داشته باشد و در کنار آن بصیرت؛ البته آگاهی از نیازهای روز جامعه و تلاش برای کسب علم هم از ویژگی های طلبه انقلابی هستند.

 

حجت الاسلام مرتضوی اهمیت تهذیب را از مؤلفه های مهم طلبه انقلابی و موفق دانست و افزود: طلبه انقلابی باید برای کسب تهذیب نفس تلاش کند، خداوند متعال می فرماید«اِن تَتَّقُوا اللهَ یَجعَل لَکُم فُرقانا» شما اگر تقوا و تهذیب داشتید ما نیروی شناخت حق و باطل را در شما قرار دهیم؛ از این رو طلبه انقلابی باید تهذیب و تقوا را در شخصیت خود نهادینه کند.

 

وی به تأثیر طلبه های انقلابی در تبلیغ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر خوراک ها و به اصطلاح کتاب هایی وجود دارد که سازمان تبلیغات در اختیار طلبه می گذارد و به طلبه کمک می کند تا در زمینه تبلیغ اطلاعات خوبی را به دست بیاورد و اگر مبلغ این کتابها را به درستی و با برنامه مطالعه کند می تواند از قدرت تأثیرگذاری طلبه انقلابی در تبلیغش استفاده کند.

 

مدیر مدرسه علمیه قدیری قم گفت: البته در کنار مطالعه این کتاب ها داشتن بصیرت در تبلیغ به طلبه انقلابی کمک زیادی می کند و باعث می شود قدرت تحلیل آن بالا رود همینطور خواندن سیره مبلغین بزرگ مثل آیت الله مجتهدی هم به مبلغان کمک بزرگی می کند تا بر مخاطبینشان تأثیر بهتری بگذارند./874/ت303/س

 

 

 

 

ارسال نظرات