۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۳۳۱۹۴
در نشست هم‌اندیشی فرهنگ عفاف و حجاب مطرح شد؛

فعالیت دستگاه های اجرایی در زمینه عفاف و حجاب خروجی مشخصی ندارد

سرپرست فضای مجازی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: برخی از مراکز با وجود صرف بودجه‌های فراوان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر از لحاظ آمار و اعداد، خروجی روشن و مشخصی ندارند.
عفاف و حجاب همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام لطفی، سرپرست فضای مجازی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی شامگاه شنبه 29 خرداد در نشست هم‌اندیشی فرهنگ عفاف و حجاب در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد گفت: در حال حاضر بسیاری از نهادها مانند شهرداری مشهد در حوزه عفاف و حجاب فعالیت‌هایی دارند.

 

وی ادامه داد: برخی از این مراکز با وجود صرف بودجه‌های فراوان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه، از لحاظ آمار و اعداد، خروجی روشن و مشخصی ندارند.

 

ریحانه پزشکی، مدیر مؤسسه شمیم خانواده آسمانی مشهد درادامه با اشاره به این مطلب که در بحث حجاب برخی موارد حکم مانع را داشته و جای برخی موارد دیگر خالی است، اظهار کرد: نیاز به دیده شدن یکی دیگر از علل بدحجابی در قشر دختران است.

 

وی افزود: متأسفانه فضایی برای نمایش و تفریح دختران با حجاب در نظر گرفته نشده است و تنها وجود یک پارک حجاب برای بانوان در مشهد کافی نیست.

 

پزشکی ضمن اشاره به عملکرد جزیره‌ای فعالان عرصه عفاف و حجاب ابراز کرد: کانون‌ها، مراکز و مؤسسات متعدد در این زمینه فعالیت می‌کنند اما فعالیت‌ها جزیره‌ای است.

 

وی ادامه داد: معرفی افراد موفق در حوزه حجاب نیز از عواملی است که می‌تواند راهگشا باشد؛ همچنین از همین فرصت نمایشگاه قرآن مشهد نیز می‌توان به عنوان نمونه در برپایی جشن بزرگ دختران بهره برد.

 

زهرا رسوخی، مسؤول ستاد مردمی عفاف و حجاب گلبهار گفت: ترویج فرهنگ غیراسلامی در برخی مهدکودک‌ها، در اختیار داشتن تلفن همراه از سنین کودکی، نقش پررنگ رسانه‌ها و اینترنت در مقابله با اصل و ریشه اعتقادات جوانان و نوجوانان، تأکید بر آموزش اصول دینی و اعتقادی به این قشر که در نوک پیکان آسیب قرار دارند.

 

در ادامه این میزگرد تعدادی از فعالان حوزه عفاف و حجاب حاضر در راستای ارائه راهکارهای پیشنهادی به منظور تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، مواردی چون توجه ویژه به تربیت صحیح بچه‌ها از سنین کودکی، تقویت مساجد و برگزاری برنامه‌های تبلیغی در مساجد، پرهیز از موازی‌کاری و عملکرد جزیره‌ای و تشکیل یک اتاق فکر کارشناسانه در استان و همکاری همه فعالان تحت یک لوا را مطرح کردند.

 

همچنین تقویت سواد رسانه‌ای به منظور ارتباط ‌گیری بهتر با قشر نوجوان که بیشترین استفاده و کمترین آگاهی را از خطرات احتمالی رسانه و فضای مجازی دارند و بحث طراحی لباس و عرضه پوشاک نامناسب با نازلترین قیمت‌ها در جامعه، از دیگر نکاتی بود که عنوان شد./202/934/ب1

ارسال نظرات