۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۳۳۳۱۴
واکنش کارشناس عفاف و حجاب به هجمه‌ها علیه استاد رفیعی:

مسؤولان جرأت امر به معروف را از سخنرانان مشهور نگیرند

مدیر مؤسسه حجاب و عفاف طهورا با اشاره به تذکر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی نسبت به بدحجابی در شهرهای شمالی کشور و همچنین انتقاد برخی مسؤولان در برابر امر به معروف این سخنران برجسته کشوری، اظهار داشت: مردم از سخنرانان مشهور توقع دارند و باید این شخصیت‌ها جرأت کنند درباره مشکلات حرف بزنند.
حجت الاسلام مهدی بیاتی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی

حجت‌الاسلام مهدی بیاتی، مدیر مؤسسه عفاف و حجاب طهورا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که تحلیل ما در حوزه مسائل حجاب و عفاف منحصر به پوشش می‌شود، اظهار داشت: اموری هستند که حجاب را در جامعه پشتیبانی می‌کنند و اگر این امور نادیده گرفته شود نمی‌توانیم به حجاب و عفاف در جامعه بپردازیم.

 

وی مسأله غیرت، احساس مسؤولیت کردن مردان و امربه‌معروف را از پیش‌نیازهای بحث عفاف و حجاب دانست و افزود: متأسفانه جامعه ما به شدت از این امور زیر بنایی بحث حجاب و عفاف غافل است و بدون تأکید بر این امور نمی‌توان بحث حجاب را مطرح کرد و انتظار داشت که در جامعه نهادینه شود.

 

حجت‌الاسلام بیاتی تقلیل دادن حجاب و عفاف به مسأله پوشش را از آفت‌های حجاب و عفاف دانست و خاطرنشان کرد: در بحث امربه‌معروف باید توجه داشت که برخی مراتب آن مربوط به حاکمیت است و در این امور مردم نباید دخالت کنند زیرا در اموری که نیاز به برخورد جدی و قاطع است، تنها حاکمیت است که می‌تواند ورود پیدا کند.

 

وی با اشاره به تذکر حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی نسبت به بدحجابی در شهرهای شمالی کشور اظهار داشت: افرادی که در رسانه ملی سخنرانی می‌کنند و سخنران رسمی هستند مردم برای آنان شأن حاکمیتی قائل‌اند و این افراد در مرحله اول وظیفه تبیین دارند و وظیفه دوم هم تذکرهای جدی است که مردم از آن‌ها توقع دارند و باید جرأت کنند و در رابطه با مشکلات حرف بزنند.

 

با برخورد هیجانی جلوی امر به معروف را نگیرید

 

مدیر مؤسسه طهورا افزود: نباید با برخوردهای هیجانی جلوی امربه‌معروف و نهی از منکر را بگیریم تا حداقل امربه‌معروف‌ها و نهی از منکرهایی که انجام می‌شود به نحو احسن در جامعه تأثیر داشته باشد و دشمنان ما هم از این آب برای خود ماهی نگیرند.

 

وی با اشاره به روایاتی که در رابطه با آخرالزمان آمده است، گفت: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند که روزی خواهد آمد که مردم همدیگر را از منکر نهی نخواهند کرد و بلکه بدتر روزی خواهد رسید که منکر را معروف و معروف را منکر می‌دانند و بلکه بدتر روزی خواهد رسید که مردم امر به منکر و نهی از معروف خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام بیاتی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)مبنی بر این که وای به حال قومی که خدا را در امربه‌معروف و نهی از منکر اطاعت نکند، خاطرنشان کرد: کسانی که دارند به امربه‌معروف حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی اعتراض می‌کنند باید مواظب باشند که نکند از مصادیق روایت پیامبر(ص) در رابطه با آخرالزمان باشند.

 

وی با بیان اینکه بحث حجاب در جامعه از جدی‌ترین مظاهر دینی  در جامعه است، ابراز داشت: در حکومت اسلامی باید نسبت به نحوه لباس پوشیدن افراد جامعه حساس بود ولی از طرف دیگر امربه‌معروف باید با کلام لین و نرم  باشد و با امربه‌معروف و نهی از منکر خود بفهمانیم که دلسوز هستیم./843/ت302/س

ارسال نظرات