۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۳۹۶
با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی؛

وقف قرآن و معرفی امامزادگان در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد صورت گرفت

کارشناس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان گفت: در سال های گذشته تمرکز بر روی معرفی فعالیت های اوقاف استان بوده است اما امسال از شهرستان ها وخادمین امامزادها و میقات ارضاها هم دعوت شده است تا برای معرفی خودشان در این غرفه حضور یابند.
وقف

غلامرضا حجازی، کارشناس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره فعالیت های غرفه اوقاف در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: امسال اوقاف در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت فعالیتهایی را به صورت شاخص انجام داده است که یکی از این برنامه ها دعوت از چند امامزاده شاخص در استان است.

 

وی ادامه داد: از عمده ترین فعالیت های اوقاف در این نمایشگاه حضور دست اندکاران امامزاده یحیی میامی و دیگری امامزاده سید حمزه کاشمر و امامزاده یاسر ناصر طرقبه است تا فعالیت های قرآنی و دیگر فعالیت هایشان را در این غرفه به علاقمندان معرفی کنند.

 

حجازی تصریح کرد: امامزاده یحیی میامی برنامه قرآن بخوان و جایزه بگیر و مسابقات نقاشی را در این غرفه انجام می دهد و به دلیل تشویق کودکان هدایایی را نیز برای این سنین نظر گرفته است.

 

وی ادامه داد: غرفه امامزاده سید حمزه کاشمر شهدای مدافع حرم و فعالیت ها ی قرآنی خودشان از جمله برنامه های ضیافت الهی و محافل قرآنی  و دیگر برنامه های فرهنگی و تبلیغی خودشان را از طریق بنر به مردم اطلاع رسانی می کنند و امامزاده یاسر ناصر هم فعالیت های قرآنی خودشان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

 

حجازی ادامه داد: امامزاده یحیی میامی امسال برنامه های ویژه ای را برای کودکان در نظر گرفته است و هرشب 200 کودک در این غرفه حضور می یابند و در مسابقات نقاشی این بخش شرکت می کنند.

 

کارشناس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درباره دیگر برنامه ها در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: ثبت نام مسابقات سراسری حفظ قرآن هم در این غرفه هرشب صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: وقف قرآن برای جلسات خانگی از جمله دیگر برنامه هایی است که امسال در این غرفه انجام می شود و هدیه قرآن در همین غرفه به وسیله کسانی که تمایل به وقف قرآن دارند پرداخت می شود و سپس از طریق اوقاف به جلسات قرآنی اهدا می شود و با توجه به درخواست ها و نیازهایی که به اوقاف ارسال می شود در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

وی درادامه از وقف 200 قرآن در این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت مشهد خبرداد و گفت: با توجه یه این که میقات الرضا در استان شبانه روزی شدند به همین دلیل 9 امامزاده هم شبانه روزی شدند و خادمین این مکان ها هم در غرفه امسال اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی حضور دارند.

 

حجازی تصریح کرد:معرفی موقوفات استان در این نمایشگاه صورت می گیرد واز طرفی هم فعالیت های شاخص قرآنی امامزاده ها معرفی می شوند.

 

وی درادامه با اشاره به مقایسه غرفه امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با غرفه های سال های گذشته اظهار کرد: در سال های گذشته تمرکز بر روی معرفی فعالیت های اوقاف استان بوده است اما امسال از شهرستان ها و خادمین امامزادها و میقات ارضاها هم دعوت شده است تا برای معرفی خودشان در این غرفه حضور یابند.

 

حجازی اظهار کرد: در این غرفه ها سعی شده است تا وقف را به صورت آسان برای مردم تعریف کنیم و به آنها گفته می شود که اگر تمایل دارید که واقف باشید با هزینه اندکی و پرداخت هدیه قرآنی می توانید واقف قرآنی بشوید و به این شکل وقف را در دسترس مردم قرار دهیم./934/302/ب3

 

 

ارسال نظرات