۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۳۳۴۶۷
رییس کل دادگستری خراسان شمالی مطرح کرد؛

ماهواره مهم‌ترین منشا آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی است

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه اصلی‌ترین منشا آسیب‌های اجتماعی در این استان استفاده خانواده‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای است، گفت: اکنون خشونت، اعتیاد، سرقت و طلاق مهم‌ترین جرائم و آسیب‌های اجتماعی در خراسان شمالی هستند.
حجت الاسلام قدرتی- رییس کل دادگستری خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به مهم‌ترین جرائم و آسیب‌های موجود در خراسان شمالی، اظهار کرد: بر اساس آمار اکنون خشونت، اعتیاد، سرقت و طلاق مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در استان هستند که به صورت جدی خانواده‌ها را تهدید می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه افزایش خانه‌های مجردی یکی دیگر از آسیب‌های موجود در استان است، اضافه کرد: خانه‌های مجردی یکی از نتایج طلاق است زیرا غالب افراد پس از طلاق اقدام به گرفتن خانه‌های مجردی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه سالانه بیش از دو هزار طلاق در استان ثبت می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتیاد مهم‌ترین عامل طلاق در خراسان شمالی است هرچند که اثرات طلاق بسیار فراتر بوده و آسیب‌های جبران‌ناپذیّری به ویژه برای بانوان دارد.

 

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین منشأ آسیب‌های اجتماعی در این استان استفاده خانواده‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای است، تصریح کرد: ردپای سریال‌ها و فیلم‌های ماهواره‌ای در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی استان ازجمله طلاق به وضوح دیده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارها در راستای مبارزه با جرائم و آسیب‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی است، اضافه کرد: در این رابطه می‌بایست رسانه‌ها فعالیت بیشتری داشته و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند.

 

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برگزاری کنسرت‌های موسیقی در استان، اظهار کرد: دستگاه قضایی با برگزاری قانونی کنسرت در خراسان شمالی مخالف نیست اما با کنسرتی که در آن ارزش‌های اسلامی ذبح شده و مقررات قانونی زیر پا گذاشته شود به شدت مخالف است.

 

وی با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با کنسرت‌های غیرقانونی در استان، خاطرنشان کرد: در برگزاری کنسرت لازم است حریم زن و مرد رعایت شود در غیر این صورت با متولیان کنسرت برخورد قانونی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: البته در غالب کنسرت‌هایی که تاکنون در استان برگزار شده حریم زن و مرد رعایت نشده و معمولاً برگزاری این کنسرت‌ها نیز برای پر کردن جیب برخی از افراد خاص بوده است به‌گونه‌ای که یک کنسرت طی یک روز برگزار می‌شود اما تبعات و مسائل آن تا مدت‌ها در استان باقی می‌ماند.

 

وی تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم افرادی تنها برای کسب منافع مادی خود اقدام به برگزاری این‌گونه کنسرت‌ها در استان کنند و تبعات و آسیب‌های اجتماعی آن برای استان بماند.

 

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به صدور حکم مجازات جایگزین از سوی رییس دادگستری شهرستان گرمه و محکومیت دو نفر به 100 مرتبه رونویسی از حدیث حضرت محمد (ص)، به قضات استان توصیه کرد که با توجه به شخصیت و سابقه متهمان، مجازات جایگزین را در دستور کار خود داشته باشند./9314/202/ب3

ارسال نظرات