۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۴۳۴۲۲۸

دیدار اهالی هنر و رسانه با تولیت آستان قدس رضوی در حرم ثامن الحجج

جمعی از اصحاب هنر و رسانه ضمن دیدار با تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت علی بن موسی رضا(ع) مهمان خوان پربرکت رضوی شدند.
دیدار اهالی هنر و رسانه با تولیت آستان قدس رضوی در حرم ثامن الحجج اقامه نماز اهالی هنر و رسانه به امامت تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمعی از مدیر مسؤولان، عکاسان و خبرنگاران رسانه های خراسان رضوی ضمن حضور مسؤولان استانی و شهری با حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در تالار آیینه اماکن متبرکه رضوی دیدار کردند.

 

در ابتدای این دیدار محمدامین توکلی زاده، مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات مهمانان، اظهار کرد: با عنایت به آشنا و علاقه مند بودن تولیت آستان قدس رضوی، فرصت مناسبی برای همدلی با اصحاب رسانه و توسعه خدمات تخصصی پدید آمده که باید از این فرصت بهره کافی را برد.

 

زیارت موضوع منازعه با جریان سکولار و ضد شیعی

وی با بیان این که طرح خادمان رسانه ای رضوی یکی از مصادیق آن است که مورد استقبال هم واقع شده است، بیان کرد: دعوای بین قالب و محتوا سال هاست که بین اهالی رسانه مطرح است اما قابل ذکر است که محتوای مطلوب بدون قالب اثرگذار، مؤثر نخواهد بود.

 

مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی تصریح کرد: عمده تلاش ما در عرصه هنر و رسانه منبعث از بند چهارم منشور هفتگانه حکم رهبر انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی است، بنابراین تکلیفِ سنگینِ اثرگذاری ملی و فراملی بدون همیاری اصحاب رسانه امکان پذیر نیست.

 

توکلی زاده خاطرنشان کرد: زیارت شاید در گذشته امری مستحبی به شمار می رفت اما امروز منازعه ها با جریان سکولار و ضد شیعی به دلیل فقدان این گذاره در مباحث اعتقادی خود، بر محور زیارت متمرکز شده است.

 

در ادامه محسن نصیرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شخصیتی متعهد و مورد اعتماد رهبر انقلاب است، افزود: داشتن تفکر رسانه‌ای، حضور در رسانه‌ها، گسترش فعالیت‌های مشترک رسانه‌ها و آستان قدس رضوی از ویژگی‌های بارز شخصیت رسانه‌ای تولیت آستان قدس رضوی محسوب می‌شود.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی افزود: انتصابات شایسته، بازدید از مناطق محروم و حاشیه شهر، اجرای برنامه‌های موفق فرهنگی، ارتباط و دیدار با اقشار و اصناف گوناگون مردم از اهمّ اقدامات تولیت آستان قدس رضوی در این صد روز بوده است.

 

خراسان؛ نخستین قطب رسانه ای شرق کشور

سپس محمدسعید احدیان، مدیرمسؤول روزنامه خراسان ضمن تحسین کارنامه آستان قدس رضوی بعد از انقلاب اسلامی بیان کرد: پیشرفت و توسعه گسترده خدمات آستان قدس رضوی پس از انقلاب اسلامی با توجه و عنایت های ویژه مرحوم آیت الله طبسی قابل تحسین و تقدیر است.

 

وی ابراز کرد: متأسفانه به دلیل نبود توجه واقع گرایانه به حوزه رسانه و محدودیت هایی که برای ارتباط با موسسات و نهادهای زیربط این نهاد وجود داشت، عملکرد و خدمات آستان قدس رضوی بیش از این تا حدود بسیاری از چشم مردم دور مانده است.

 

احدیان تصریح کرد: با توجه به این نگاه ناقص به حوزه رسانه، توانمندی ها و خدمات آستان قدس رضوی به استحضار مردم نرسیده است بنابراین مقایسه مدیریت دیروز و امروز برخلاف همیشه امری غیر منطقی است.

 

مدیرمسؤول روزنامه خراسان خاطرنشان کرد: در صورتی که اشکالات ساختاری موجود از سوی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان شخصیتی توانمند و باانگیزه رفع نشود، تحول اساسی در حوزه اطلاع رسانی مطلوب از سوی اصحاب رسانه ایجاد نمی شود.

 

وی با تأکید بر تقویت جایگاه روابط عمومی آستان قدس رضوی مطرح کرد: آستان قدس رضوی باید با تعیین خط مشی سیاسی خود در عرصه های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر آن در پاسخ گویی سریع و بموقع به رسانه ها کوشا باشد.

 

احدیان متذکر شد: در حوزه ارتباط با رسانه به غیر از صدا و سیما ضعف های جدی وجود دارد و هنوز شاهد تحول چندانی در آن نبودیم و از آن جا که خراسان اولین قطب رسانه ای شرق کشور است، آستان قدس رضوی باید با اهالی رسانه و مطبوعات ارتباط نزدیکتری برقرار کند.

 

مدیرمسؤول روزنامه خراسان خاطرنشان کرد: فضای مجازی از غفلت های بزرگ آستان قدس رضوی است در حالی که عصر امروز عصر فضای مجازی است که می تواند امکان برقراری دائم با زائر را فراهم سازد.

 

حاشیه شهر یا شهرِحاشیه

وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در این مراسم ابراز کرد: امروز چالش مهم تر از حاشیه شهر، شهرِحاشیه است به عبارتی مدرنیزه شدن شهری که سال ها تمدن ساز بوده به عنوان چالش اصلی امروز مطرح است.

 

وی تصریح کرد: تلاش برای برآورده سازی آرزوی مردم، شارجه شدن، دبی شدن و اول بودن در فضای مجازی مَثَلِ روستانشینی است که زمین و املاکش را به امید پیشرفت و زندگی مدرن شهرنشینی، بفروشد.

 

در پایان اصحاب هنر و رسانه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت تولیت آستان قدس رضوی مهمان خوان پربرکت رضوی در صحن هدایت شدند./202/1308/ب1

ارسال نظرات