۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۳۴۲۵۳
حجت‌الاسلام ماندگاری:

حق یاری امام زمان ایستادگی در مقابل ظالمان است

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: حق نصرت امام زمان(ع) کنار آمدن با ظالمان زمان نیست بلکه ایستادگی در مقابل آن‌ها است، ما باید با زبان، مال، جان، عزیزان و تمام دارایی خود از ایشان دفاع کنیم.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه امروز پیش از دعای ندبه در مهدیه تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان به سخنرانی پرداخت و گفت: ما باید حق معرفت امام زمان(عج) خود را ادا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و آل او(ع) واسطه خلقت، فیض، هدایت، رحمت، برکت و معرفت ما هستند، افزود: اگر در شب قدر نسبت به حضرت حجت(عج) معرفت پیدا کنیم می توانیم به واسطه او بهترین مقدرات را از خدا بخواهیم.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری درباره مفهوم حق معرفت امام زمان(عج) عنوان کرد: این حق معرفت یعنی ایشان را بر خود مقدم داشته و امور زندگی خود را به حضرت بسپاریم، از خداوند بخواهیم که آنچه مهدی فاطمه(ع) برای ما می خواهد مقدر برای ما مقدر فرماید ضمن اینکه روش دعا کردن را از معصومین(ع) باید فراگرفت.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام زمان(عج) برای ما اطاعت، بندگی، فهم، معرفت، نور استقامت و هدایت، حیا، عفت و غیرت برای ناموس و برای هر گروهی دعای مخصوصی می خواهد، بیان داشت: امروز از علمای ما می‌توانند در این موارد مردم را نصیحت کنند که اگر چنین نکنند در قیامت نمی توانند پاسخی برای حضرت حجت(ع) داشته باشند.

 

وی ضمن بیان اینکه باید حق محبت حضرت حجت(ع) ادا شود، اظهار داشت: حق محبت حضرت یعنی ما ایشان را از دیگر محبوب های خود بیشتر دوست داشته باشیم، چرا که دل جای محبت خدا و ائمه او  است.

 

حجت‌الاسلام ماندگاری افزود: وقتی زنده ماندن ظالم را دوست داشته باشیم در ظلم او شریک هستیم این سخن قابل توجه افرادی است که می خواهند با هارون ها و یزیدهای زمان قرارداد ببندد که ضمن این قرارداد نیز باید زنده ماندن آنها را نیز خواهان باشند.

 

استاد حوزه با اشاره به اینکه ما باید حق نصرت صاحب زمان(عج) را درک کنیم، گفت: ما باید با زبان، مال، جان، عزیزان و تمام دارایی خود از ایشان دفاع کنیم، اگر حضرت در پشت پرده غیبت هستند به این علت است که مردم حق نصرت یازده امام معصوم(ع) را پیش از این ادا نکردند، اما اگر خدا ببیند حق نصرت امام زمان(عج) ادا می شود حتما اورا خواهد فرستاد./202/807/ب1

ارسال نظرات