۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۳۴۴۰۳
امام جمعه دامغان:

ناقضان حق ولایت نه تنها به اسلام بلکه به بشریت خیانت کردند

امام جمعه دامغان گفت: ناقضان حق ولایت، کسانی که پس از پیامبر(ص) حقیقت را پوشاندند فردای قیامت در قعر جهنمند، آنها نه تنها به اسلام بلکه به انسانیت و بشریت نیز خیانت کردند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه شهرستان دامغان در مراسم احیاء لیالی قدر شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، با گرامیداشت این ایام پرفضیلت و سالروز ضربت خوردن مولی متقیان علی(ع) در محراب عشق که با حضور گسترده مردم دیندار شهرستان دامغان به میزبانی حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) برگزار شد، به موضوع امام علی(ع) در آیات قرآن پرداخت.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تمامی تفاسیر مشهور و معتبر شأن نزول بسیاری از آیات قرآن وجود پرفضیلت حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، افزود: ناقضان حق ولایت و علی(ع) برای ضربه زدن به اعتقادات شیعی این مسئله را مطرح می کنند که نام امام علی(ع) مستقیما در قرآن ذکر نشده، همانا در پاسخ آنان باید گفت، آیا نام کسانی که 25 سال مسیر دین را به انحراف کشاندند در قرآن آمده و حتی آیه ای در شأن آنها نازل شده است.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه مصلحت دین خدا در این نبوده است که نام علی(ع) مستقیما در قرآن بیاید، زیرا کسانی که برای ضربه زدن به امیرالمؤمنین(ع)، مخالفت با ایشان و دنیا طلبی از بی حرمتی به قرآن و هر جنایت دیگری فرو گذار نبودند، بی تردید اگر نام مولی متقیان صراحتا در کلام الله مجید آمده بود، قرآن ها را می سوزاندند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان اضافه کرد: شیعه با ناقضان حق ولایت و مدعیان جانشینی نبی مکرم اسلام(ص) سه اختلاف مبنایی دارد، نخست آنکه ما معتقدیم که انتصاب امام نیز همچون رسالت از سوی خداوند صورت گرفته آنچنان که خداوند در واقعه غدیر به پیامبرش وحی می کند که امر ولایت علی را ابلاغ کن تا رسالتت انجام شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به آیه مبارکه تطهیر عصمت را دومین شرط  امامت از منظر مبانی تشیع عنوان و تصریح کرد: ولی الله باید صاحب عصمت باشد، غاصبان جایگاه امامت چون دستشان از عصمت دور بود، شأن امامت را پایین آوردند حال آنکه بی شک آنچه ماندگار است حقیقت اسلام ناب محمدی است.

 

وی با بیان اینکه مدیریت علمی و سیاسی و دارا بودن درایت کشورداری و پاسخگویی در همه زمینه ها دیگر شرط امامت از منظر مبانی شیعه است، خاطر نشان کرد: کسانی که پس از پیامبر(ص) حقیقت را پوشاندند فردای قیامت در قعر جهنمند، آنها نه تنها به اسلام بلکه به انسانیت و بشریت نیز خیانت کردند.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به آیه 207 سوره مبارکه بقره، آیات تشریح کننده جریان مباهله، آیه 55 سوره مائده و بسیاری دیگر از آیات کلام الله مجید که در شأن حضرت علی(ع) نازل شده است، گفت: علی (ع) حق و آینه جمال خداوند است همانا شیعه تا به امروز خون های بسیاری داده تا آب زلال چشمه اسلام ناب محمدی در رودخانه تاریخ همچنان جاری بماند./977/202/ب3

ارسال نظرات