۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۴۳۴۵۹۱
در حوزه هنری؛

دومین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی برگزار شد

وزیر آموزش و پرورش در دومین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی، گفت: تلاش می کنیم در ایجاد کانون های قرآنی و دارالقرآن ها به استعداد 650 دارالقرآن در سراسر کشور اقدام کنیم.
دومین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی غروب شنبه پنجم تیرماه با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مسؤولان و مدیران دستگاه‌های قرآنی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

در بخش سخنران ویژه این مراسم فانی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش، گفت: ما در آموزش و پرورش اعتقاد داریم که اصل حرکت قرآنی در پایه های ابتدایی، دوره اول و دوره دوم متوسطه شکل می گیرد از این رو تلاش می کنیم در ایجاد کانون های قرآنی و دارالقرآن ها را به استعداد 650 دارالقرآن در سراسر کشور اقدام کنیم.

 


وی رویکرد دارالقرآن های آموزش و پرورش را به عنوان قرارگاه آموزش قرآن دانست که فرماندهی آموزش قرآن را این دارالقرآن ها دنبال می کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش در پایان، گفت: تا آخر سال 96 در هر منطقه آموزشی حداقل یک دارالقرآن برای دختران و یک دارالقرآن برای پسران (در مجموع 1440 دارالقرآن) دایر می کنیم.

 

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام محمدی طی سخنانی با اشاره به توصیف خداوند از سه گروه در مواجه با قرآن گفت: خداوند می فرماید: برخی از بندگان برگزیده ما که ارثبر ما شدند نسبت به کتاب ما ظلم کردند و حق آن را ادا نکردند، گروهی بینا بین بودند و به برخی آیات عمل کردند و به برخی عمل نکردند و گروهی هم گوی سبقت را از دیگران ربودند و با عمل به قرآن حق آن را ادا کردند.

 

وی افزود: اگر ما از گروه اول باشیم حتما مورد شکایت رسول خدا قرار می گیریم.

 

حجت الاسلام محمدی درباره راه های تشکیل دستگاه های قرآن بنیان گفت: اگر ما بتوانیم فهم روشنی از قرآن داشته باشیم و اگر بتوانیم قرآن را به عنوان تنها مرجع خود قرار دهیم آن وقت می توانیم دستگاه های قرآن بنیان تشکیل دهیم.

 

وی نظارت بر عملکرد دستگاه های دولتی و غیر دولتی را از وظایف شورای توسعه فرهنگ قرآنی دانست و گفت: طرح پایش بر همین اساس از سال ۹۳ کار خود را آغاز و ادامه آن در سال ۹۴ برگزار شد و امشب برگزیدگان در دو بخش قابل تقدیر و قابل تحسین تجلیل شدند.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه به شبهای قدر اشاره کرد و گفت: روایت است که شب قدر پایان سال قبل و آغاز سال جدید است و با توجه به این نکته باید به لیله القدر توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا برای ما راه گشا است.

 

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم که علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، انوشیروان محسن بندپی رئیس سازمان بهزیستی، سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام عبدالکریم فراهانی معاون آموزشی مدیریت حوزه های علمیه، علی اکبر حشمتی معاون نظارت شورای عالی قرآن و لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر و تندیس از دستگاه های برتر تجلیل شد.

 


در این همایش وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان جهاد دانشگاهی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بهزیستی کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان برترین دستگاه های فعال در حوزه های مختلف قرآنی معرفی شدند.

 


همچنین جامعه المصطفی، شورای عالی قرآن، دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی – هنری مساجد کشور، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور و همچنین کارگروه قرآنی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا نیز به عنوان دستگاه های برتر معرفی شدند.

 


همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان های بوشهر، گلستان، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری و آذربایجان غربی به عنوان استان های برتر قرآنی معرفی شدند.

 

لازم به ذکر است دومین همایش معرفی دستگاه ها و استان های برتر قرآنی به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور مدیران و برخی پیشکسوتان قرآنی برگزار شد./201/856/ب1

ارسال نظرات