۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۳۵۲۳۶
مدیر مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس مطرح کرد؛

تمركز شبكه هاي ماهواره‌‌اي بر تغيير نقش زنان در کشور

مدیر مکتب نرجس به تمركز شبكه هاي ماهواره اي را بر تغيير نقش زنان بیان کرد و گفت: برنامه هاي ماهواره اي روي زنان به عنوان ركن تربيتي توجه ویژه داشته و بسياري از آثار نمايشي غرب و بخش اصلي برنامه‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي روي تغيير نقش زنان و سبك زندگي آنان متمركز مي‌شود.
نفوذ فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، منوره شایسته خوی، مدير مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس، امروز در این مدرسه علمیه به تبیین نفوذ دشمن با اشاره به سرنوشت حکومت اسلامی اندلس پرداخت.

 

وی تاریخ اندلس را مصداقي از مساله كنوني نفوذ دشمن بیان و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به مطالعه تاریخ اندلس توصیه کرده اند که با توجه به تاراج آن کشور برای ما درسی در جامعه امروز است.

 

شایسته خوی خاطرنشان کرد: اندلس يا اسپانياي امروز در جنوب غربي قاره اروپا قرار دارد که پس از فتح آفريقا از سوی مسلمانان در قرن اول هجری مردم این کشور به اسلام روی آورند.

 

ثمره حکومت اسلام بر مردم اندلس

مدیر مکتب نرجس به ثمره حکومت اسلام بر مردم اندلس اشاره و ابراز کرد: مردم اندلس یه خاطر ظلم و جور پادشاهان خود و عقايد متعالي مسلمانان به اسلام روی آورند که ثمره آن اندلس زندگي مسالمت آميز، امنيت، علم‌دوستي و شکل گیری تمدن بزرگ و 800 ساله در آن کشور شد.

 

وی به پیشرفت های حکومت اسلامی مردم اندلس اشاره و تصریح کرد: بعد از این که مردم اندلس حکومت مسلمانان را پذیرفتند، مدارس رايگان و همگاني شد، دانشوران بزرگ تربيت شدند، در حوزه پزشكي جراحي هاي دقيق چشم انجام مي شد و آثار ماندگار معماري بنا شد.

 

شایسته خوی افزود: مردم مسلمان اندلس در زمينه‌ كشاورزي شيشه گري، نساجي، پارچه بافي، سفال، كاشي‌كاري و كاغذ پيشرفت چشمگيري داشتند.

 

نقشه دشمن در مقابله با مردم مسلمان اندلس

مدیر مکتب نرجس با اشاره به نقشه دشمن در مقابله با مردم مسلمان اندلس، گفت: وقتی دشمن در برابر توان رزمی مسلمانان ناکام ماند نیروی ایمان جوانان را هدف قرار داد و دام فساد، فحشا و گسترش بي بندوباري را در جامعه مسلمان گستراند.

 

وی به هزینه هایی که دشمنان برای ترویج فساد در بین جوانان مسلمان اندلس می کردند، اشاره و بیان کرد: برای خوشگذرانی جوانان اقدام به ساختن پارك هاي زيبا و فرستادن دختران دلبر مسيحي به آن پارک ها کردند.

 

شایسته خوی افزود: فروش شراب به دانشجویان مسلمان، خريد و فروش مسكرات از سوی تاجران مسیحی و صرف هزینه برای می گساری مسلمانان از جمله اقدامات دیگر آن ها در ترویج فساد در جامعه مسلمان بود.

 

ترویج فساد موجب کاهش قدرت جامعه مسلمان اندلس شد

این استاد مکتب نرجس با اشاره به ترویج فساد در جامعه مسلمان اندلس، گفت: با نقشه ترویج فساد دشمن در جامعه مسلمان اندلس زشتي گناه را در ديد جوانان مسلمان از بین رفت و مسلمانان در باتلاق فحشا و فساد غوطه‌ور شدند.

 

وی ترویج فساد را موجب کاهش قدرت جامعه مسلمان اندلس بیان و اظهار کرد: جوانان و جامعه مسلمان به لهو و لعب سرگرم شدند و از اهداف پیشین خود از جمله تقوا، اخلاق، خودسازی، شهادت طلبی و پیشبرد اهداف اسلام فاصله گرفتند بنابراین قدرت مسلمانان کاهش یافت.

 

شایسته خوی افزود: با کاهش قدرت مسلمانان اندلس برای حاکمان مسیحی فرصتی ایجاد شد و حكومت بني نضير که آخرين بازمانده حاكمان مسلمان بود در سال 898 هجری قمری از بین رفت.

 

علت فروپاشی حکومت اسلامی اندلس

مدیر مدرسه علمیه نرجس نزاع و كشمكش بين امرا و حاكمان مسلمان را مهم ترین علت فروپاشی حکومت اسلامی اندلس دانست و گفت: اختلاف حاكمان اسلامي، خيانت وزيران و حاكمان و نقش توده‌ مسلمانان اندلس موجب فروپاشی این حکومت اسلامی شد.

 

وی به نقش توده مردم در از بین رفتن حکومت اسلامی اندلس اشاره و بیان کرد: قوميت گرايي، قطبي شدن و دودستگي مردم از جمله اقدامات مردمی بود که موجب تزلزل پایه های حکومت اسلامی شد.

 

نقشه دشمن برای نابودی حکومت های اسلامی با توجه به آیات قرآن

شایسته خوی با اشاره به این آیه از قرآن که می فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ»، گفت: از ديرباز اسلام براي دشمنان خطر جدي و محرز بوده است و در این زمان نیز دشمن درصدد نابودی نظام جمهوري اسلامي است.

 

بسترهاي نفوذ دشمن در نهادهاي تربيتي كشور

این استاد حوزه به بسترهاي نفوذ دشمن در نهادهاي تربيتي كشور اشاره و بیان کرد:  به بسترهاي نفوذ دشمن در نهادهاي تربيتي كشور در مركز مطالعات راهبردي تربيت اسلامي از جمله نفوذ در ركن تربيتي خانواده (زنان ايراني در قالب پروژه توانمندسازي)، اشاره شده است.

 

وی به دیگر بسترهای نفوذ دشمن در جامعه اشاره و اظهار کرد: نفوذ از طریق بازي و اسباب‌بازي‌هاي كودكانه، رواج روش آموزشي و تربيتي غربي در مهدكودك‌ها و ترويج سبك زندگي غربي در متون آموزشي از جمله این بسترها است.

 

تمركز شبكه هاي ماهواره اي بر تغيير نقش زنان و سبک زندگی آن ها

شایسته خوی به مودر هدف قرار گرفتن زنان در شبکه های ماهواره ای اشاره و ابراز کرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامی ایران صاحبان قدرت غربي با شيوه‌هاي مختلف از جمله ساختن فيلم هاي هدفمند سعي كردند زن مسلمان را مطيع و برده نشان دهند.

 

مدیر مکتب نرجس تمركز شبكه هاي ماهواره اي را بر تغيير نقش زنان بیان و اظهار کرد: برنامه هاي ماهواره اي روي زنان به عنوان ركن تربيتي توجه داشته و بسياري از آثار نمايشي غرب و بخش اصلي برنامه‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي روي تغيير نقش زنان و سبك زندگي آنان متمركز مي‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تغيير ذهنيت، سست كردن اعتقادات، نشانه گرفتن ارزشها، دستكاري اصول و مباني انقلابي جوانان از جمله مواردي است كه دشمن ميلياردها هزینه می کند.

 

هر کس مخالف حاكميت نظام مستقل مردمي و ديني باشد، دشمن است

شایسته خوی هركسي كه با حاكميت نظام مستقل مردمي و ديني مخالف باشد را دشمن دانست و گفت: طمع‌ورزان، غارتگران و سودجويان، وابستگان و كساني كه تمایل به فساد دارند و از حاكميت فرهنگ ديني زيان شخصي مي‌بينند، دشمن هستند.

 

این استاد حوزه به دشمنان خارجی اشاره و بیان کرد: از جمله دشمنان خارجی و در رأس آن ها آمريكا است که از تشكيل حكومت اسلامي خسارت ديد و هنوز هم مي‌بينيد آنها جلوتر از همه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: صهيونيست‌ها، كمپاني‌هاي بزرگ جهاني که برای ثروت ملي كيسه دوخته اند از دیگر دشمنان خارجی هستند./201/1310/ب1

ارسال نظرات