۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۳۶۱۴۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

گشایش دهمین نمایشگاه قرآن و کتاب شیروان، برگزاری کنگره ۳۴۸ شهید مانه و سملقان و افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان گرمه عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز دهمین نمایشگاه قرآن و کتاب در محل ساختمان هلال احمر شهرستان شیروان با حضور مسؤولان آغاز به کار کرد.

 

احمد زیبایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: دهمین نمایشگاه قرآن و کتاب شیروان به همت  انتشارات هفت آسمان تهران  با بیش از هزار عنوان کتاب دایر شد و محصولات این نمایشگاه با تخفیف ٥٠ درصدی در اختیار علاقه‌مندان به مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی قرار می‌گیرد.

 

به گفته وی قرآن و کتاب‌های دینی و مذهبی، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع مقدس، روانشناسی، رمان، تاریخی، ادبیات، زبان‌های خارجه، کامپیوتر، حقوق، آشپزی، گیاهان دارویی، عمومی، کودک و نوجوان و ورزشی موضوعات کتاب‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

 

برگزاری کنگره ۳۴۸ شهید مانه و سملقان

رسول جهاندوست، معاون فرماندار مانه و سملقان در جلسه کمیته برنامه‌ریزی ستاد یادواره شهدای مانه و سملقان از برگزاری کنگره ۳۴۸ شهید مانه و سملقان در 24 تیر امسال خبر داد و افزود: هشت شهرستان خراسان شمالی باید قبل از برگزاری کنگره سه هزار شهید استان، کنگره شهدای شهرستان را برگزار کنند.

 

وی از حضور شخصیت و چهره نظامی کشوری به عنوان سخنران در این کنگره خبر داد و گفت: ۱۴ کمیته برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره تشکیل شده است که گزارش‌های خود را به فرمانداری اعلام می‌کنند‌.

 

جهاندوست با بیان این‌که موظف هستیم یادواره‌ای برگزار کنیم که در شأن و مقام شهدای شهرستان باشد، تصریح کرد: رؤسای دستگاه‌های اجرایی باید در خصوص اطلاع‌رسانی برگزاری این کنگره ورود پیدا کنند و از کارکنان و خانواده‌های آنان برای حضور هر چه باشکوه‌تر دعوت به عمل آید و بنیاد شهید هم از خانواده‌های شهدا به عنوان سفیران شهدا در این کنگره دعوت به عمل آورد.

 

ارتقای سرانه مطالعه؛ راهکار توسعه فرهنگی در جامعه

حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در ستاد استانی طرح تابستانه کتاب گفت: توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

 

وی اظهار کرد: رویکرد و سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در منطقه است و این امر را برای خود نه‌تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی فرض می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا با برنامه‌ریزی و همفکری برنامه‌های فرهنگی را در بین آحاد جامعه توسعه دهیم.

 

ثابت‌قدم وحید تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که در توسعه فرهنگی و ارتقاء سرانه مطالعه افراد جامعه مؤثر است، این است که زمینه را برای همه اقشار جامعه مهیا کنیم تا از فضای کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند و رغبت پیدا کنند تا در این مراکز حضور فعال داشته باشند.

 

افتتاح طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری گرمه

امروز مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت با حضور نوجوانان و جوانان و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تالار اندیشه گرمه برگزار شد.

 

حسن محمودیان، مدیر جمعیت هلال احمر گرمه در آیین افتتاحیه این طرح گفت: طرح اوقات فراغت این شهرستان به صورت متمرکز با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کیفی سازی کلاس‌ها، استفاده از توان و ظرفیت نهادها، جلوگیری از موازی کاری و نگاه تخصصی به آموزش از اهداف این یکسان‌سازی است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری موسی بن جعفر(ع) گرمه نیز در این مراسم اظهار کرد: کلاس‌های اوقات فراغت در پنج بخش قرآنی، ورزشی، آموزشی-تربیتی، هنری و اردویی در 25 رشته برگزار می‌شود./303/9314/ب1

ارسال نظرات