۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۳۷۸۹۳

چند خبرکوتاه از خوزستان

برگزاری آزمون ورودی مؤسسه حقوق و قضا، فعالیت های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی امیدیه، برگزاری مصاحبه شفاهی داوطلبان ورود به حوزه های خوزستان و برگزاری طرح ولایت استانی ویژه دانشجویان خوزستانی چند خبر کوتاه از استان خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

برگزاری آزمون ورودی مؤسسه حقوق و قضا

حجت الاسلام سعید سعدی، معاون آموزش دادگستری خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به برگزاری آزمون ورودی مؤسسه حقوق و قضا گفت: این آزمون همزمان با اهواز در شهرستان های قم، تهران، شیراز و اصفهان برگزار می شود.

 معاون آموزش دادگستری خوزستان اظهار داشت: از متقاضیان پس از قبولی در آزمون ورودی، در مراکز استان های دارنده مؤسسه حقوق و قضا آزمون مصاحبه گرفته می شود.

این مقام مسؤول، با بیان اینکه مصاحبه ورودی، در طی دو روز در حوزه امام خمینی (ره) اهواز برگزار می شود، افزود: 70 نفر از طلاب پذیرفته شده در آزمون وردی، در طی این دو روز مورد اختبار علمی قرار می گیرند.

حجت الاسلام سعدی با اشاره به این که برای سال تحصیلی جدید 30 نفر پذیرش خواهیم داشت، تأکید کرد: برای ورود به مؤسسه حقوق و قضا اولویت هایی از قبیل علمیت و بومی بودن طلبه در رأس شرایط و اولویت های پذیرش است.

این استاد دانشگاه در پایان تصریح کرد: نیمسال اول تحصیلی این مؤسسه از 31 شهریور سال جاری آغاز و طلاب در آن مشغول به تحصیل خواهند شد.

فعالیت های فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی امیدیه

منصور جعفر زاده، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی امیدیه، با اشاره به برگزاری جلسه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در 20  تیرماه در این اداره گفت: این جلسه با سخنرانی رییس اداره تبلیغات و برای پیشگیری از اعتیاد، توزیع مواد مخدر و تشویق جوانان به حضور در مساجد و مراکز فرهنگی برگزار شد.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی امیدیه در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه خواهران این شهرستان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، آشنایی بیشتر با آیات الهی، جذب نوجوانان و جوانان در محافل دینی و پر کردن اوقات فراغت خواهران این شهرستان برگزار شد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: این دوره آموزشی ویژه خواهران مسجد منتظر(عج) شهرستان بوده که به قبول شدگان آزمون، گواهینامه معتبر از سوی اداره تبلیغات اسلامی امیدیه داده خواهد شد.

جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره آموزش احکام ویژه نوجوانان و جوانان شهرستان اشاره و ابراز داشت: این دوره در راستای آشنایی نوجوانان و جوانان با مسائل دینی، افزایش سطح معارف و معلومات دینی آنها در زمینه احکام و مسائل شرعی در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی احکام ویژه بانوان شهرستان و استقبال چشمگیر از آن افزود: این دوره در راستای آموزش خانواده‌ها به ویژه بانوان برای ایجاد زندگی سالم توأم با خوشبختی و آرامش برگزار شد و در آن درباره مسائل دینی، اعتقادی، احکام شرعی بانوان، مشاوره مذهبی در زمینه ازدواج، تربیت فرزندان و همسرداری سخنرانی شده و پرسش و پاسخ های درباره موضوع عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده صورت گرفت.

برگزاری مصاحبه شفاهی داوطلبان ورود به حوزه های خوزستان

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان،  معاون تهذیب حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی آزمون‌های روان‌شناختی، اظهار داشت: این دوره ویژه برخی از روحانیون حوزه علمیه خوزستان و باهدف تربیت مشاوره در حوزه استان برگزار شد.

وی با بیان این‌که اعضای این دوره، در حدود دو سال است در دوره روان‌شناختی حوزه علمیه خوزستان شرکت کرده‌اند، گفت: هم‌اکنون این افراد با سپری کردن دوره تکمیلی آزمون‌های روان‌شناختی آمادگی لازم برای برگزاری مصاحبه‌های داوطلبان ورودی حوزه علمیه خوزستان در بخش تست‌های روان‌شناختی «کتل» و «نئو» را دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به زمان برگزاری مصاحبه‌های حضوری داوطلبین ورود به مدارس علمیه خوزستان، بیان داشت: مصاحبه‌های داوطلبان نزدیک به 500 متقاضی در مدیریت حوزه علمیه خوزستان از هفته آینده آغاز می‌شود.

برگزاری طرح ولایت استانی ویژه دانشجویان خوزستانی

حجت الاسلام حمید رعیتی، معاون تربیت آموزش بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به برگزاری طرح ولایت در دو سطح کشوری و استانی اظهار داشت: طرح ولایت استانی برای دانشجویانی که قادر به عدم شرکت در طرح ولایت کشوری به دلیل پذیرش تعداد کم و مدت زمان طولانی دوره هستند، تعریف شده است.

معاون تربیت آموزش بسیج دانشجویی خوزستان مباحث اعتقادی، بصیرتی، کارگاهی، مباحثی مربوط به ولایت فقیه، کتب شهید مطهری، جریان شناسی ونیز تبیین مسائل منطقه و کشور را از موضوعات مطرح خواهد شده در طرح ولایت استانی مطرح برشمرد.

این مقام با بیان اینکه کارگاه‌های دانشجویی با هدف بررسی و ارائه راهکارهایی در زمینه مسائل و مشکلات دانشگاه در طرح ولایت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دیدار با علما و بزرگان کشور، همایش‌هایی در جهت تبیین فرمایشات رهبرمعظم انقلاب، بررسی مباحث اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی در زمان برگزاری این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح ولایت برای دانشجویان در مشهد گفت: بیش از  2000نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده که در نهایت با توجه به مصاحبه‌های انجام ‌شده 300نفر انتخاب شدند.

حجت الاسلام رعیتی عنوان کرد: زمان برگزاری دوره ولایت استانی از 26 تیرماه تا 6 مرداد ماه است که دانشجویان در این مدت با اساتیدی از جمله آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله رئیسی، دکتر حسن عباسی و نیز اساتید استانی دوره‌های بصیرتی، اعتقادی و آموزشی خواهند داشت./9456/303/ب3

 

 

ارسال نظرات