۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۳۸۲۸۵
استاد حوزه و دانشگاه:

مدافعان حرم پیشگامان دفاع از اهل بیت در عصر حاضر هستند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مدافعان حرم در زمان ما پیشتازان دفاع از اهل بیت(ع) هستند زیرا این افراد در این عصر در برابر افرادی که قصد توهین یا تخریب این اماکن را دارند ایستادگی می‌کنند بنابراین ارزش کار آن‌ها از سایرین بیشتر است.
مدافعان حرم 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسن صالح ظهر امروز در مسجد صدیقه طاهره شهرضا در جمع مردم این شهرستان عنوان کرد: در قرآن کریم تأکید بسیاری بر لزوم تکریم شعائر و حُرُمات الهی شده است، خداوند می‌فرماید اگر به دنبال خیر دنیا و آخرت هستید باید شأن و مقام مالای حُرُمات الله را رعایت کنید.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: آن حضرت حُرُمات الله را شامل حرم امن الهی، قرآن کریم و اهل بیت(ع) می‌دانند؛ بر اساس این روایت رعایت حرمت خانه کعبه، قرآن مجید و اهل بیت(ع) به عنوان مفسران قرآن و هدیاتگران اصلی جامعه بشری بر همه لازم و واجب است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: کعبه و حرم الهی در دوران قبل و بعد از اسلام دارای حرمت والایی در بین مسلمانان بوده است، تنها افراد معدودی همچون یزید بین معاویه به خود اجازه هتک حرمت کعبه را دادند، در زمان ما نیز آل سعود جنایاتی انجام می‌دهند تا حرمت حرم امن الهی را خدشه دار کنند.

 

حجت الاسلام صالح در ادامه افزود: درباره رعایت شأن قران در روایات و آیات فراوانی سفارش و تأکید شده است، خداوند از ما خواسته است قرآن کریم را به عنوان دستورالعمل جامع زندگی دنیوی و اُخروی مطالعه و بر اساس آن عمل کنیم؛ در ایام ماه مبارک رمضان در همه جا توجه خوبی به قرآن و آموزه‌های آن می‌شود و لازم است که این رویه در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که «اصلی‌ترین مصداق حُرُمات الله، اهل بیت(ع) هستند»، گفت: تعظیم شعائر الله نشانه باز تقوا است، تقوا ما را از گناه بازداشته و به خوبی‌ها امر می‌کند و بدون وجود اهل بیت(ع) شناخت گناه و ثواب الهی بی معناست؛ بنابراین هر اقدامی که در راستای تکریم اهل بیت(ع) انجام شود نیز در زمره تکریم شعائر الله قرار دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: مدافعان حرم در زمان ما پیشتازان دفاع از اهل بیت(ع) هستند زیرا این افراد در این عصر در برابر افرادی که قصد توهین یا تخریب این اماکن را دارند ایستادگی می‌کنند بنابراین ارزش کار آن‌ها از سایرین بیشتر است.

 

بزرگ‌ترین موج اسلام هراسی غرب به رهبری گروه‌های تکفیری

حجت الاسلام صالح ادامه داد: مخالفت عربستان سعودی با اهل بیت(ع) و شعائر شیعه یک اقدام احساسی نیست، اقدامات این دولت در راستای موج عظیم اسلام هراسی استکبار جهانی در منطقه و جهان انجام می‌شود؛ امروز بزرگ‌ترین موج اسلام هراسی طول تاریخ حیات شیعه در جهان در حال انجام است و متأسفانه این جریان به رهبری گروه‌ها تکفیری اداره می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: طراحی دقیق استکبار جهانی سبب ایجاد و تقویت گروه دیوبندی در هند، اخوان المسلمین در مصر و مهم‌تر از همه حکومت تکفیری در عربستان سعودی شده است؛ در آینده نزدیک جهانیان شاهد رشد بی سابقه گروه‌هایی خواهند بود که با هدف اسلام هراسی ایجاد و تقویت می‌شوند.

 

گروه‌های تکفیری، سپر بلای اسرائیل و تفکر صهیونیستی

وی تصریح کرد: مهم‌ترین هدف گروه‌های تکفیری انحراف تفکر جهان اسلامی از جنایات اسرائیل در منطقه بوده که متأسفانه در این زمینه موفق شده‌اند؛ عربستان سعودی با جنایات شبانه روزی خود در یمن و کمک به افزایش تنش‌ها در سوریه و عراق باعث شده افکار عمومی جهان اسلام و سایر جهان، از مسأله فلسطین و اسرائیل منحرف شود./202/868/ب1

ارسال نظرات