۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۴۳۸۹۸۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

باید از زندگی بزرگان دین درس بگیریم

سخنران مسجد مقدس جمکران به تشریح عظمت و جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حمزه سید الشهدا(ع) پرداخت و گفت: باید از زندگی بزرگان دین درس بگیریم.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی شب گذشته پیش از قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران به تبیین شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پرداخت و گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزون بر راوی احادیث اهل بیت(ع)، مجتهد بودند و می توانستند در امور دینی اجتهاد کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: امام رضا(ع) درباره زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می فرمایند که هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود و همچنین امام هادی(ع) فرمودند که اگر کسی درباره احکام دینی سؤالی دارد، از عبدالعظیم حسنی(ع) بپرسد.

 

وی ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) کتاب هایی نوشته و خطبه های امیرمؤمنان(ع) را گردآوری کرده است؛ زندگی وی نیز یک زندگی سیاسی بود و مردم نسبت به زیارت مزار ایشان رغبت داشته باشند، چرا که علما و بزرگان نیز مزار ایشان را زیارت می کردند.

 

سخنران مسجد مقدس جمکران همچنین با اشاره به شخصیت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) بیان داشت: حضرت، برادر رضایی پیامبر اعظم(ص)، دو سال از رسول خدا(ص) بزرگتر است؛ ایشان عظمت و شجاعت بالایی داشت و لقب شیر را به او منتسب کرده اند.

 

وی اظهار داشت: در نامه 28 کتاب شریف نهج البلاغه آمده که امام علی(ع) به معاویه می نویسد که مگر خبر نداری عده زیادی در راه خدا به شهادت رسیدند، از مهاجرین و همه این ها پیش خدا فضیلت دارند ولی وقتی که حضرت حمزه(ع) به شهادت رسیدند، پیامبر اکرم(ص) درباره او فرمودند که حمزه(ع) سید الشهدا است و رسول خدا(ع) بعد از نماز میت 70 تکبیر بر جنازه ایشان گفتند در حالی که برای دیگر اموات باید 5 بار تکبیر گفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در پایان گفت: ما امشب اینجا ننشسته ایم که فقط تاریخ بگوییم و باید از زندگی بزرگان دین، درس بگیریم؛ امام علی(ع) می فرمایند که اگر برادرم جعفر و حمزه سید الشهدا(ع) زنده بودند غاصبان فدک هیچ گاه نمی توانستند حق ما را غصب کنند./840/پ202/ی

ارسال نظرات