۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۳۹۷۱۷
مدیر شبکه قرآن سیما خبر داد؛

استفاده از ظرفیت حوزویان در اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۰

محمد زاده با اشاره به ارتباط تناتنگ شبکه قرآن سیما با حوزه‌های علمیه، گفت: قطعا برای اجرای طرح قرآنی 1450 باید به ظرفیت مراکز حوزوی توجه ویژه‌ای شود.
محمد زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین محمد زاده، رییس شبکه قرآن سیما، پیش از ظهر امروز یک‌شنبه سوم مردادماه در نشستی خبری با موضوع طرح قرآنی 1450 در محل شبکه قرآن صدا و سیما، گفت: امروز 1450 سال از نزول قران کریم گذشته است، از این رو طرحی 1450 را با این هدف و با شعار قرآن کتاب زندگی تقدیم مخاطبان می‌کنیم.


وی افزود: این پروژه فراگیر است و تمام رسانه‌ها و حتی فضاهای مجازی را نیز در این بخش به کار خواهیم گرفت.

محمدزاده با پرداختن به جوانب مختلف طرح، بیان داشت: این طرح جنبه‌های تفریحی، آموزشی و اطلاع‌رسانی را در خود دارد، ضمن اینکه در تمامی جوانب طرح تلاش داشته‌ایم تا از تجربیات سال‌های گذشته نیز بهره بگیریم.

مدیر شبکه قرآن سیما عنوان داشت: یکی از امتیازات این طرح این است که بر اساس آن برخی از فعالیت‌های هنری که با این طرح گره می‌خورد را فعال خواهیم کرد. بر همین اساس هنر جمع خوانی قرآن کریم رامدنظر قرار داده‌ایم و در نهایت نیز یک جشنواره گونه با برای جمع‌خوانی سوره «حدید» را خواهیم داشت.

وی با مهم خواندن ظرفیت فضای مجازی، ابراز داشت: تلاش داریم تا با محوریت فضاهای مجازی طرح قرآنی 1450 را در بخش فضاهای مجازی نیز دنبال کنیم.

محمدزاده تأکید کرد: به هیچ عنوان این طرح یک موضوع نوپا و دو هفته‌ای نیست و بلکه این طرح یک تجربه 9 ساله را در پس خود دارد.

مدیر شبکه قرآن کریم در ادامه این نشست و در بخش پرسش و پاسخ با پرداختن به بازه زمانی این طرح، گفت: قطعا بخش‌هایی که در حوزه فضای مجازی می‌گنجد در تابستان محدود نمی‌شود، اما در حوزه کلی طرح، مراسم اختتامیه در نیمه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

محمدزاده در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر توجه به ظرفیت حوزویان در اجرای طرح، گفت: در شورای راهبردی و ستاد طرح 1450 حجت الاسلام ارباب سلیمانی حضور فعال دارد، در بخش حوزوی نیز دبیر شورای شورای توسعه نیز آقای محمدی به نوعی به عنوان نماینده حوزویان است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت حوزویان یک از ملزومات این طرح است، برای مثال جذب کارشناسان حوزوی و میزبانی حوزه‌های علمیه برای پیش‌برد اهداف طرح مد نظر قرار گرفته است./202/856/ب1

ارسال نظرات