۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۳۹۸۹۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

گسترش اسلام ناب محمدی در گرو ترویج فرهنگ قرآنی است

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: جامعه امروز نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی است تا بتوانیم اسلام ناب محمدی و مفاهیم ناب قرآنی را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است گسترش دهیم.
رییس اداره تبلیغات اسلامی ‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هم اندیشی با مدیران و مربیان مراکز و خانه های قرآنی آمل با بیان این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده جامعه بشری به سوی است، گفت: این کتاب نورانی برای تمام زمان ها و مکان ها است که می توانیم بهره گیری شایسته ای از آن در مسیر سعادت و رستگاری خود داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل اظهار داشت: معارف و مفاهیم ارزشمند و متعالی در قرآن کریم وجود دارد که انسان با استعانت از آن می تواند به مراتب ارزنده و والایی دست پیدا کند.

 

وی ادامه داد: هر میزان انس و الفت بیشتر با قرآن کریم داشته باشیم از برکات آن بهره گیری کرده و خودمان را به مراتب والایی در نظام هستی می رسانیم.

 

حجت الاسلام رمضانی اظهار داشت: قرآن کریم نوری است که انسان باید تلاش کند از معارف ارزشمند آن در برنامه های زندگی خود استفاده کند و عامل به مفاهیم گرانقدر آن باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی امری مهم و اساسی است، گفت: ضرورت دارد در راستای ترویج قرآن کریم از تمام ظرفیت ها استفاده شده و در این مسیر کوشا باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: دشمنان در تهاجم فرهنگی می خواهند به اهداف و خواسته های شوم خود دست پیدا کرده و دین محوری را در جامعه تضعیف کنند.

 

وی با بیان این که بهره گیری از فرهنگ قرآنی زمینه ساز مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: باید از ظرفیت عظیم قرآن کریم بهره گیری شایسته ای داشته و معارف والای آن را در میان مردم و نسل جوان ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی است تا بتوانیم اسلام ناب محمدی و مفاهیم ناب قرآنی را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است گسترش دهیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل افزود: توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی ضرورت دارد که می طلبد برنامه ریزی درست و دقیقی با هدف گزاری لازم انجام شود.

 

وی اظهار داشت: مربیان قرآنی باید قدر خود را بدانند که در مسیر ارزشمند و متعالی قرآن کریم قرار گرفتند و به تعلیم این کتاب بزرگ و ارزشمند می پردازند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: نیاز است از تمام توان و ظرفیت های موجود برای گسترش قرآن کریم استفاده کنیم که تحقق این امر مورد انتظار و مطالبه است.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی براساس توان و امکانات موجود آمادگی لازم برای انجام هر گونه همکاری در راستای گسترش و پیشرفت فعالیت ها و برنامه های قرآنی را دارد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل افزود: در آمل مربیان و مدیران قرآنی مستعد و با همتی داریم که همواره حضوری اثربخش و فعال دارند که می توانند در توسعه معنوی و ترویج فرهنگ قرآنی گام های والایی بردارند.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم باید بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا کرده و نهادینه شود تا بتوانیم با استعانت از کلام وحی در مسیر خوبی ها و ارزش ها گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که 72 مرکز قرآنی در سطح شهر و روستاهای آمل داریم که با همکاری 200 مربی مشغول فعالیت بوده و در هر ترم 2 هزار دانش آموز در حال قرآن آموزی هستند، گفت: کلاس پیش دبستانی را با حضور ششصد نونهال تحت پوشش خود قرار دادیم و 13 دوره تخصصی قرآن کریم نیز در سطح شهرستان برگزار شده است.

 

حجت الاسلام رمضانی اظهار داشت: 531 مسجد شهرستان آمل را دارای شناسنامه کردیم که در فعالیت های فرهنگی دینی بتوانیم از فرصت ها و ظرفیت های موجود به بهترین نحو ممکن و شایسته استفاده کنیم.

 

گفتنی است، در جلسه هم انديشی مديران و مربيان قرآنی اداره تبليغات اسلامي آمل پيرامون رفع موانع و مشکلات احتمالی برای پيشرفت و توسعه برنامه های قرآنی در حوزه فعاليت های قرآني گزارشی ارائه شده و حاضران خواستار همکاری و مساعدت ويژه دارالقرآن الکريم تبليغات اسلامی مازندران در اين زمينه شدند./1314/202/ب2

ارسال نظرات