۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۷۴۷
مسؤول دبیرخانه کانونهای فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی:

دهه کرامت فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و اسلامی است

هادی نیا با بیان اینکه استفاده از ظرفیت دهه کرامت در ترویج فرهنگ رضوی و نشاط و شادی منطبق بر آموزه های اسلامی ضرورت دارد، گفت: باید الگو های مناسب به جوانان ارائه شود.
محمد هادی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت در مجتمع سینمایی ۲۲بهمن تبریز بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی و مذهبی در دهه های فرهنگی و دینی تأکید کرد.

 

وی با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت های مردمی چون کوچه، خیابان، محلات و مساجد، ابراز داشت: دهه های مذهبی و فرهنگی باید مانند ماه محرم دارای شور و نشاط اعتقادی باشد، دغدغه متولیان فرهنگی کشور ایجاد شور و نشاط اجتماعی در اعیاد دینی با مفاهیم دینی و اعتقادی و سیره اهل بیت(ع) است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی این امور را در حقیقت تعظیم شعائر اسلامی دانست و ابراز داشت: گرامیداشت نام و یاد ائمه اطهار(ع) تأثیر مطلوب و وضعی در مردم و فرهنگ جامعه دارد و جلوه های زیبای معنوی این سنخ جشن ها قابل مقایسه با دیگر جشن ها نیست.

 

وی مسؤولیت بخش مردمی دهه کرامت را برعهده دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور دانست و ابراز داشت: این ستاد از سال ۱۳۸۷ با همکاری دستگاه های مختلف شورای هماهنگی جشن های مردمی رضوی در دهه کرامت را تشکیل می دهد و باید از ظرفیت های موجود بهره‌مند شد.

 

 هادی نیا با تأکید بر بهره گیری از فرصت دهه کرامت در ترویج و تببین فرهنگ رضوی، ابراز داشت:  لازم است از فرصت دهه کرامت با بهره گیری از مبلغان برجسته به فرهنگ سازی در حوزه آیین رضوی و همچنین ایجاد فرهنگ نشاط و شادی منطبق بر آموزه های اسلامی استفاده کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۲ دستگاه و مرکز مردمی و فرهنگی در شورای استانی هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت عضو هستند، تصریح کرد: سال گذشته براساس پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده و تمایل خود دستگاه ها و نیز جریان سازی خوبی که انجام گرفت، شاهد اجرای برنامه های تأثیرگذار بسیاری بودیم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی گرامیداشت روز دختر و میلاد حضرت معصومه(س) را ضروری دانست و بیان داشت: الگوهای ساختگی دیگران در صورت عدم ارائه الگوی صحیح جامعه جوان و نوجوان را تهدید می کند، دهه کرامت بهترین فرصت برای تبلیغ سیره و روش زندگانی حضرت معصومه(س) است.

 

هادی نیا در پایان بر اهمیت انعکاس رسانه های فعالیت های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: انعکاس رسانه ای برنامه هایی که در سالروز میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برگزار می شود، بسیار اهمیت دارد و بر افزایش شور و نشاط اجتماعی تأثیرگذار است.

 

همچنین محمد فتح الله زاده، مسؤول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت کیفی سازی برنامه های دهه کرامت تأکید کرد و اظهار داشت: کیفیت برنامه های دهه کرامت باید افزایش یافته و به شکل مردمی خود را حفظ کند.

 

وی افزود: طرح ها و برنامه هایی که در اعیاد دینی برگزار می شود باید موجب افزایش شور و نشاط اجتماعی شود، ۱۱ هزار برنامه در ایام دهه کرامت به همت هیئات مذهبی استان آذربایجان شرقی در شهرهای مختلف اجرا می شود، این دهه یک فرصت مناسب برای گفتمان سازی است.

 

فتح الله زاده با اشاره به مصادف شدن دهه کرامت با ایام تابستان خاطرنشان کرد: مصادف شدن سالروز میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) با فصل تابستان و برگزاری طرح اوقات فراغت، فرصت مغتنمی است که از حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های دهه کرامت بهره ببریم./854/202/ب2

ارسال نظرات