۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۳
کد خبر: ۴۴۲۰۸۹
حجت الاسلام حسینی قمی مطرح کرد؛

عنایت ویژه حضرت معصومه به آیت الله صدر/ زنان با توجه به حجاب دین خود را به شهدا ادا کنند

کارشناس رسانه ملی گفت: وقتی فشار بدهی های حوزه و شهریه طلاب بردوش آیت الله صدر سنگینی کرد ایشان به حرم رفت و با حالت خاصی از حضرت معصومه(س) کمک خواست و حضرت نیز فردای آن روز مبلغ قابل توجهی برای ایشان فرستاد.
سیدحسین حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی قمی شامگاه پنجشنبه در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به مقام و جایگاه رفیع بانوی کرامت اظهار داشت: امروز در جهان غرب برای تخریب وجهه زنان در جامعه تلاش های زیادی صورت می گیرد و متأسفانه خیلی ها گمان می کنند که ارزش واقعی به زن در اروپا و غرب اتفاق می افتد.

 

ارزش و جایگاه حضرت معصومه(س)

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: کجای جهان شما دیده اید که یک زن این قدر جایگاه پیدا کند؟ هرکس از بی اهمیتی اسلام به زن سخن گفت به او بگویید مگر حضرت معصومه(ره) را نمی بینی که مردم گرداگرد شمع او می گردند و حاجات خود را از او طلب می کنند.

 

وی با اشاره به عنایت ویژه حضرت معصومه(س) به حاجت مندان، ابراز داشت: مرحوم آیت الله صدر پدر امام موسی صدر برای یکی از شاگردان خود تعریف می کرد «ما بعد از رحلت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری زعامت حوزه قم را برعهده گرفتیم و ماهانه مبلغ سه تومان به طلبه ها شهریه می دادیم؛ اما به دلیل اوضاع بد اقتصادی چند ماهی مجبور به قرض کردن پول برای شهریه دادن شدم به گونه ای که بدهی بسیار زیادی بالا آمد و از هیچ جا توان تهیه این پول نبود؛ روزی به حرم حضرت معصومه(س) رفتم و به حضرت عرضه داشتم یا حضرت معصومه شما چطور هوای شاگردان امام صادق(ع) را ندارید اگر این پول را نرسانید من دیگر به حرم شما نمی آیم؛ فردای آن روز مبلغ بسیار خوبی به ما رسید و توانستیم بدهی ها را پرداخت کنیم و برای چند ماه نیز شهریه داشتیم».

 

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: باید قدر این گوهر ناب را بدانیم همانطور که بزرگان ما از توجه به ایشان غافل نبودند تا جایی که مرحوم آیت الله بهجت تا آخر عمر هر روز بعد از نماز صبح به حرم می رفتند و نماز جعفر طیار می خواندند.

 

اهمیت اسلام به زن

وی با اشاره به اهمیت اسلام به زن تأکید کرد: برای این که بدانیم اسلام چه مقدار به زن اهمیت داده است کمی مطالعه داشته باشیم که یکی از کتاب های خوب برای این مسأله کتاب زن در آینه جمال و جلال نوشته آیت الله جوادی آملی است؛ ما به شهدا مدیونیم به خون شهدا و تلاش جانبازان مدیون و بدهکاریم بنابراین زنان جامعه باید با حجاب و عفاف دین خود را به شهدا ادا کنند.

 

کارشناس رسانه ملی اضافه کرد: بنده جانبازی را دیدم که قطع نخاعی بود و به من گفت من از روز جانباز شدن تا امروز که 34 سال می گذرد هنوز یک شب هم راحت نخوابیده ام؛ ما از مردم توقع هیچ مزدی نداریم ولی از آن ها می خواهیم ارزش هایی که ما به خاطر آن ها جان خود را خطر انداختیم حفظ کنند؛ درخواست ما حفظ حجاب از سوی زنان است./1330/پ202/س

ارسال نظرات