۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۴۲۴۲۸
تولیت آستان قدس رضوی:

زمینه اشتغال در آستان قدس رضوی وجود ندارد

تولیت آستان قدس رضوی در گفت وگوی ویژه شبکه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر زمینه اشتغال در آستان قدس رضوی وجود ندارد، با توجه به این که درخواستهای افراد نیازمند به کار درخواستهای بجا و به حقی است، دولتمردان باید در این زمینه فکری کنند.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، شنبه شب در گفت وگوی ویژه شبکه خراسان رضوی در رابطه با توجه به مستمندان و مستضعفان اظهار کرد: برنامه ما اینست به جای اینکه نیازمندان به آستان قدس رضوی مراجعه کنند، با همکاری نهادهای دیگر، مناطق محروم شناسایی شوند و خادمان رضوی به سراغ آنها روند.

 

وی تصریح کرد: شاید نتوان تمام نیازهای یک نیازمند را رفع کرد اما نگاه مثبت به نیاز او در سیره همه ائمه اطهار(ع) بوده است و به طور قطع ما هم در این زمینه وظایفی داریم، به این منظور از امکانات موجود آستان قدس رضوی و از ظرفیتهایی که دیگر نهادها در ارتباطِ خدمترسانی به فقیران و مستمندان دارند استفاده می کنیم تا نوعی همکاری، تعامل و همگرایی با همه بخش ها حتی خیریه ها داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگر سخنانش گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع فراهم شدن زمینه اشتغال و کار برای افراد نیازمند به کار است، درخواستهای فراوانی به ما داده می شود ولی امکان تحقق آنها وجودندارد، بسیاری از خدمتگزاران آستان قدس رضوی افتخاری هستند، افراد فرهیخته از بخشهای گوناگون که به دلیل ارادت به امام رضا(ع) خدمتگزار افتخاری اند و هیچگونه دستمزدی دریافت نمی کنند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر زمینه اشتغال در آستان قدس رضوی وجود ندارد، ادامه داد: شرکتها و بخشهای اقتصادی آستان قدس رضوی که در حال بررسی دقیق است شاید در بلندمدت بتواند نیرو جذب کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: درخواستهای افراد جویای کار درخواستهای بجا و به حقی است که دولت و دولتمردان باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

 

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ میزبانی از زائر، ابراز کرد: احترام به زائر، احترام به امام رضا(ع) است، فرهنگ میزبانی ایجاب می کند که زائر نه تنها در حرم رضوی بلکه در حریم رضوی باید مورد تکریم و احترام قرارگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد: حریم رضوی از مبادی ورودی به مشهد آغاز می شود و پایانه مسافربری، راه آهن، فرودگاه و همه افراددر ارتباط با آنها در اتوبوسرانی، تاکسیرانی، کسبه و بازاریان، هتلها، مسافرخانه ها و شهروندان مشهد مقدش را شامل می شود.

 

وی با اشاره به پایتخت معنوی که مشهد ظرفیت آن را دارد، بیان کرد: الگو شدن به عنوان یک شهر اسلامی، آرمان شهر و مدینه فاضله پایه و اساس آن اخلاق، عدالت، محبت، معنویت، گذشت و ایثار است تا به عنوان یک شهر الگو در جوامع مطرح باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: آستان قدس رضوی مدرسه بزرگی است که معلم آن امام رضا(ع)، دانش پژوهان و متعلمانش زائران و مجاوران هستند که در محضر عالم آل محمد(ع) باید درس معنویت، چگونه زیستن، اخلاق، فرهنگ، تجارت و سیاست توأم با معنویت آموخت.

 

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ولی نعمت ما نعمت فکری، مادی و معنوی است که باید هم در قلب، در عمل و زبان شاکر این نعمت باشیم.

 

وی از تشکیل شورای قرآنی از سوی آستان قدس رضوی خبرداد و افزود: خراسان رضوی دارای نخبگان قرآنی نام آور و برجسته ای در حوزه های گوناگون صوت، قرائت، فهم، حفظ، تفسیر است از این رو در این شورا که به زودی آغاز به کار می کند، از ظرفیت تمام موسسات قرآنی و مجموعه هایی که تحت موسسات قرآنی چه در مشهد و چه در خارج شهر مشهد فعالیت می کنند، استفاده شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دامه داد: در رابطه با توسعه حرم رضوی در حال حاضر برنامه ای نداریم کار فعلی آستان قدس رضوی تنها ترمیم، رفع نقایص و اتمام کارهای آغاز شده درخصوص توسعه حرم رضوی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: ایجاد و احداث موزه قابل توجه در آستان قدس رضوی، زائرسراهای ارزاز قیمت و مناسب، توسعه اماکن آموزشی چون دانشگاه های علوم اسلامی رضوی و امام رضا از جمله برنامه های کوتاه مدت عنوان کرد./202/1308/ب1

ارسال نظرات