۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۴۳۰۶۸
حجت الاسلام مودب:

تمدن و فکر اسلامی پیشرفت مادی را برای امنیت می خواهد

رییس نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تمدن و فکر اسلامی پیشرفت مادی را می خواهد اما این پیشرفت را برای امنیت، رفاه و همزیستی مهربانانه مردم با یکدیگرقبول می کند.
تمدن اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام سید رضا مؤدب،رییس نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین نشست هم اندیشی مشهد، مرجعیت علمی جهان اسلام عصر امروز19 مرداد در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در واقع در ابتدا باید به این موضوع توجه کرد که مرجعیت علمی به چه معنا است.

وی با بیان این که هر کدام از ما چه برداشتی از مرجعیت علمی داریم، افزود: در واقع این واژه در برخی از فرمایشات رهبری دارای تعریف روشن است و در واقع رهبری بیان می کنند که تمدن مادی غرب در علم و تکنولوژی پیشرفت کرد و در این روشهای پیچیده مادی توفیقات بسیاری به دست آورد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که درکف معنوی غربیها پیشرفتی به وجود نیامده است، تصریح کرد: در واقع در پیشرفت علم و تکنولوژی در غرب سودی برای آنها نداشت بلکه به ضرر انسان ها  هم تمام شد.

حجت الاسلام مودب با بیان این که علم باید به سود بشریت تمام شود، اظهار کرد: سهول ارتباطات زود رس باید در خدمت آرامش، امنیت و آسایش مردم باشد که تکنولوژی غرب این دستاورد را نداشته است.

وی با بیان این که دنیای غرب با پیشرفت علمی خود در این دام خطرناک افتاده است، تصریح کرد: این درحالی است که تمدن و فکر اسلامی پیشرفت مادی را می خواهد اما این پیشرفت را برای امنیت، رفاه و همزیستی مهربانانه مردم با یکدیگرقبول می کند.

رییس نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: آنچه که در ادامه مرجعیت علمی، مادی مهمتر است در واقع علوم معنوی و هدایتی و ابعادی است که انسان در آن نسبت به موجود دیگر ممتاز شده است و آنچه که دارای اهمیت بیشتری است مرجعیت معنوی است.

وی با بیان این که اگر مرجعیت معنوی ایجاد شود، مرجعیت مادی هم سمت و سوی درستی پیدا می کند، اظهار کرد: از مهم ترین مرجعیت ها، مرجعیت اهل بیت(ع) در علوم معرفتی و هدایتی است.

حجت الاسلام مودب با بیان این که امام رضا(ع) پایگاه نور است، تصریح کرد: حضور امام رضا(ع) در ایران سبب شد که در علوم معرفتی و هدایتی که همان علم لدنی هستند این امام دارای مرجعیت هستند./934/203/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات