۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۴۳۰۸۷
مسؤول نمايندگي ولي فقيه دركاشان:

دشمن براي نفوذ روي خبرنگاران سرمايه گذاري مي‌كند

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: خبرنگاران در رصد توطئه هاي دشمن ممكن است خود نيز در خطر نفوذ دشمن قرار داشته باشند و دشمنان براي نفوذ خود روي خبرنگاران سرمايه گذاري كنند.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام احسان الله محمدي شامگاه سه شنبه در نشست با خبرنگاران با تبريك ايام دهه كرامت و روز خبرنگار و گراميداشت ياد و خاطره شهداي خبرنگار، از خبرنگاران به عنوان وارثان حركت انبياء الهي نام برد و گفت: هدف خبرنگاران زدودن جهل و ناداني در جامعه است.

 

وي افزود: اطلاع رساني و آگاهي بخشي به مردم و بيان حقايق دو رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه است و در اين راه به بعنوان جهادگران عرصه خبر در ميدان اطلاع رساني حضور دارند.

 

حجت اسلام محمدي از خبرنگاري به عنوان هدايتگري همراه با انديشه وفكر نام برد و اظهارداشت: خبرنگاري شغل نيست بلكه رسالت است آن هم رسالت ديني و اعتماد سازي در جامعه است.

 

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، خاطرنشان كرد: از نگاه جامعه اسلامي و به اعتقاد ما، خبرنگاران چشم بيدار و گوش شنوا و زبان گوياي مردم بايد باشند و اطلاعات و تحولات مربوط به حوزه خبري داخلي و جهاني را رصد كنند و هركجا كه حركتي بر خلاف منافع و  مصلحت نظام مشاهده كنند آژير خطررا به صدا در آورند.

 

به گفته وي، رسالت امروز خبرنگاران دشمن شناسي و شناخت توطئه هاي دشمن و افشاي آن است.

 

حجت الاسلام محمدي در ادامه با اشاره به اين فرمايش امام راحل، كه اصحاب قلم نه تنها نسبت به خبري كه مي نويسند در برابر مردم مسؤول هستند بلكه در قبال آنچه كه بايد مي نوشتند و ننوشتن هم مسؤول هستند، گفت: خبرنگاران در رصد توطئه هاي دشمن ممكن است خود نيز در خطر نفوذ دشمن قرار داشته باشند و دشمنان براي نفوذ خود روي خبرنگاران سرمايه گذاري كنند.

 

وي بيان حقايق و واقعيت ها را مهمترين رسالت خبرنگاران دانست و افزود: بيداري مردم سراسرجهان و فرياد رسي مظلوميت مظلومان جهان از جمله رسالت خبرنگاران است.

 

سرهنگ باقر فرهنگ فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان نيز با تبريك روز خبرنگار و گراميداشت و ياد و خاطره شهداي خبرنگار، خبرنگاران را سربازان خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن دانست و اظهارداشت: امروز بعد از عبور از جنگ سخت، عرصه جديد جنگ نرم دشمن با هدف ايجاد تشكيك در عقايد مردم و جامعه پيش روي ما است.

 

فرمانده سپاه كاشان كار خبرنگاران در ميدان جنگ نرم با دشمن را سخت و طاقت فرسا دانست اظهارداشت: در جنگ سخت با دشمن تنها شهادت و جانبازي بود اما در جنگ نرم با دشمن، هر لحظه اعتقادات و باورهاي ديني ما نيست و نابود مي شوند.

 

وي افزود: خبرنگاران در عرصه جنگ نرم دشمن در رسانه ها بايد با نفوذ فرهنگي دشمن مقابله كنند و از ابزار فضاي مجازي بر عليه خود آنها استفاده كنند.

 

به گفته وي، حفظ و حراست از انقلاب و نظام جمهوري اسلامي به عنوان رسالت خبرنگاران در پيش روي اصحاب رسانه است.

 

فرمانده سپاه كاشان با تأكيد بر تبيين گفتمان امام راحل در جامعه توسط اصحاب رسانه، گفت: به اعتراف تحليگران، تنها گفتمان درجهان كه نه تنها كمرنگ و بي رنگ نشده و حتي پر رنگ تر از قبل نيز شده است، همان گفتمان امام راحل است.  

 

سرهنگ فرهنگ با تاكيد بر تشكيل شوراي بسيج رسانه در شهرستان كاشان، خاطرنشان كرد: شوراي بسيج رسانه در ميدان مقابله با جنگ نرم دشمن مي تواند با شناسايي نيازهاي جامعه بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب درحوزه نفوذ فرهنگي اولويت بندي داشته باشد.  

 

وي افزود: اين شورا براي اجراي برنامه ها و اهداف و سياست هاي خود بايد از صاحبان نظر و قلم و از فرهيختگان و نخبگان درهمه حوزه ها استفاده كنند./1307/  

ارسال نظرات