الگوآفرین بودن تصاویر ارسالی به دبیرخانه چهارمین دوسالانه عکس حوزه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خداداد مترجم زاده پیش از ظهر امروز در اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس حوزه پس از خیر مقدم خاطرنشان کرد: در دوره چهارم که کار مشکل داوری را بر عهده داشتیم، انتخاب اثر برتر کار بسیار سختی بود؛ از چند جهت برپایی این حرکت مهم است که در جای بسیار مثل حوزه علمیه قم و دفتر تبلیغات اسلامی چنین حرکت فرهنگی به صورت مستمر در حال تداوم است و این کار حرکتی صحیح و منسجم است و در عین حال هر دوره می تواند یک مضمون مشخص داشته باشد و با هدف مشخصی افراد را ترغیب کند.
داور چهارمین دوسالانه عکس حوزه اظهار داشت: مهم تر از آن چیزی که از این دوره از مسابقات بیرون خواهد آمد، برگزاری این جریان است، به هر حال ما باید بتوانیم از مجموعه این زحمات به شکل تصویر آمده، مورد استفاده قرار دهیم و بایگانی درست و آرشیو ساختار مند پدید بیاوریم و حاصل این تلاش ها را برای تاریخ ثبت کنیم.
وی گفت: تقویت فرهنگ دیداری از دیگر نکات مهم است که در واقع نوعی آموزش بصری به تمام افراد با هر علاقه ای که در جامعه دارند، پدید بیاید؛ عکاسی به حال جامعه مفید است و بسیاری از توانایی ها و نظام دیداری خاصی را می تواند عرضه کند.
خداداد مترجم زاده معرفی عکاسان خلاق را از دیگر مزیت های برپایی مسابقات عکس عنوان کرد و گفت: شناسایی عکاسان خلاق و با مسؤولیت و پرکار از دیگر فواید برگزاری چنین برنامه هایی است که معرفی این افراد به جامعه و تشویق آنها می تواند مبلغان را دلگرم کند تا به فعالیتشان ادامه دهند و همچنین ارج نهادن به تلاش عکاسانی که در هر دوره ای زحمت کشیده اند، است.
داور چهارمین دوسالانه عکس حوزه با الگوآفرین خواندن برخی از آثار رسیده به دبیرخانه این دوسالانه عکس گفت: ملاک های شورای سیاست گذاری چهارمین دوسالانه بیشتر ملاک هایی مفهومی بود که بتوانیم جلوه هایی را از جهت تصویری و بصری اهمیت دهیم تا مفید باشد؛ برخی از آثار رسیده، الگوآفرین است و توجه به نکات و دقایق ریز و ظریفی از زندگی طلاب، حضورشان در میان مردم و زمان تحصیل مهم است و می توان از خلال این عکس ها به این نکات پی برد.
وی با اشاره به معیار گزینش تصاویر برتر گفت: معیارهای بیان شده در فراخوان، معیار تخصصی در حوزه عکاسی و سلیقه از ملاک هایی است که در انتخاب تصاویر مدنظر قرار گرفته است؛ انتخاب نشدن تصاویر برگزیده نشده، دلیلی بر ضعف و مشکل بسیار بزرگ نیست، بلکه به خاطر محدودیت موجود و نرسیدن به وفاق بر سر تصاویر است./822/پ203/ی