۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۴۳۴۲۷
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

نشاط یکی از اثرات معنوی زیارت است

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که اگر عقل را به کار گیریم، متوجه می‌شویم که حق با گروه‌های تکفیری مانند داعش نیست، گفت: امروز حق با داعش و گروه‌‌های تکفیری نیست و آنها هیچ بهره ای از حق ندارند.
ابراهیمی ترکمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم آغازین بخش بین الملل جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در هتل تابان خورشید ظهر امروز 21 مرداد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه کرامت و میلاد امام هشتم گفت: درهمه جهان حق و باطل وجود دارد و این گونه نیست که در یک دعوا هر دو طرف، حق باشند.

وی با بیان این که اگر عقل را به کار گیریم، متوجه می‌شویم که حق با گروه‌های تکفیری مانند داعش نیست، افزود: امروز قطعا حق با داعش و گروه های تکفیری نیست و آنها هیچ بهره ای از حق ندارند.

ابراهیمی ترکمان‌ با بیان این که جهالت مدرن دنیا از بین رفتنی است اما فرهنگ اهل بیت(ع) همچنان پابرجا خواهد بود، افزود: در حال حاضر آن کسی که انسانها را می کشد و آن کسی که کشته می شود، همه با نام خدا و دین است اما ما تنها یک خدا و یک حق داریم.

ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع)، اظهار کرد: از دوره هفتم برگزاری جشنواره بخش بین‌الملل با پنج کشور کار خود را آغاز کرد اما امروز به برکت خود حضرت رضا(ع) به ۷۷ کشور توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۴۰۰ نقطه جهان میزبان این جشنها هستند، عنوان کرد: طی هفت دوره گذشته که بخش بین‌الملل کار خود را آغاز کرده است، توانسته توفیقات فراوانی به دست آورد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در دوره چهاردهم جشنواره امام رضا(ع) با شعار عقلانیت و گفت‌و‌گو در سیره رضوی برگزار می شود.

ابراهیمی‌ترکمان با بیان اینکه امام رضا(ع) یکی از امامانی هستند که بیشترین روایات را در خصوص عقل دارند، گفت: توجه به عقل و عقلانیت موضوعی است که امروز بیش از همه به آن نیاز داریم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به نقش زیارت در افزایش نشاط مردم اظهار کرد: زمانی که به زائران حضرت رضا در حرم رضوی می‌نگرید، شادابی و نشاط در چهره آنها دیده می‌شود و این امر، اثر معنوی زیارت است./934/202/ب3

 

 

  

ارسال نظرات