۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۴۴۹۷۷
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دلدادگی به آمریکا و دل بستن به مذاکرات رسوایی است/ جهان اسلام نسبت به فجایع آل سعود در بحرین ساکت ننشیند

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: دلدادگی به آمریکا و دل بستن به مذاکرات در شرایطی که فاجعه آفرینی آمریکاییها در بحرین و کشورهای اسلامی بی داد می کند، رسوایی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، به دوم شهریورماه، آغاز هفته دولت که به مناسبت شهادت شهیدان والا مقام رجایی و باهنر نامگذاری شده است، اشاره کرد و گفت: این ایام فرصت مغتنمی است که دولتمردان به خدمات و فعالیتهای خود توجه ویژه ای داشته باشند و مردم را به این خدمات و فعالیتهای صورت گرفته توجه بدهند و ارتباط بین دولت و مردم یک ویژگی دیگری به خودش بگیرد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: این ایام فرصت مغتنمی است که مردم و دولتمردان هم یک نگاه نقادانه به اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته انجام دهند و هم در عین حال زیباییها و خدماتی که صورت گرفته را نیز مورد تحسین و قدردانی قرار بدهند.

وی با تأکید بر اینکه دولتمردان در هر مقطع باید انتظارت و ضرورتهای زمان خودشان را به خوبی درک کنند، تصریح کرد: راه موفقیت و سربلندی دولتها آن است که به ضرورتها و انتظارات هر مقطع به شکل جدی توجه و برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: اگر امروز اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت پیش پای دولت قرار گرفته و همگان تأکید می کنند که نباید در حاشیه قرار گیرد برای آن است که اگر این ضرورتهای زمان در حاشیه قرار بگیرد کشور آسیب می بینند کما این که از به حاشیه رفتن این ضرورتها و غفلت از دشمنی دشمنان آسیب هم دیده ایم.

وی با تأکید بر اینکه تحلیلها و موضع گیریهای دولتمردان ما نباید ناشی از نفوذ دشمن باشد، ابراز کرد: دولتمردان ادراه کننده امور و خواص جامعه هستند؛ بنابراین باید مراقب باشند که خدایی نخواسته تحلیلهای آنها تحت تأثیر نفوذ دشمن قرار نگیرد و به گونه ای نشود که تحلیل مسؤولان ما متناسب با خواست و اراده دشمن پیش برود که اگرخدایی نخواسته مسؤولان حرف دشمن را بزنند به یقین تأثیر بزرگ و عمیق و فاجعه باری بر روی بدنه نظام و کشور خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مسائل فرهنگی را جزو اولویتهای برنامه های همه دولت ها دانست و تأکید کرد: در یک مقاطعی که دشمن تلاش بیشتری برای به ابتذال کشیدن فرهنگ جامعه دارد و می کوشد که فرهنگ ابتذال را بر جامعه حاکم و فرهنگ اسلام ناب را تحریف کند در آن مقاطع دولتمردان باید اولویت را به مسائل فرهنگی و مبارزه با فساد بدهند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: اگر خدایی نخواسته در آن مقطعی که دشمن همه تلاش خودش را برای ترویج ابتذال و بی بندباری به کار گرفته چند مسؤول هم در دولت با دشمن همراه شوند و ابتذال و بی بندباری را در کشور ترویج کنند، به یقین فاجعه ای عظیم برای کشور به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه همچنین به موضوع سیاست خارجه و دشمنی های بزرگ در منطقه اشاره کرد و گفت: در رأس همه این دشمنی ها آمریکا است که داعش را با کمک آل سعود خائن پرورش داده و به جان جهان اسلام انداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به وضعیت اسفبار مردم مسلمان بحرین اشاره کرد و گفت: امروز به شدت در بحرین بر مسلمانان سخت می گذرد و شیخ عیسی قاسم رهبر انقلابی و مجاهد بحرین فریاد وا استغاثه اش بلند است و از مسلمانان جهان درخواست کمک می کند چراکه همه ارزشهای دینی و اسلامی اعم از نماز های جمعه و جماعت و دینداری و ارزشهای اسلامی و هرگونه اجتماعات دینداری مردمی و حتی اعمال فردی و شخصی مردم تعطیل و در معرض خطر و آسیب جدی قرار گرفته است.

امام جمعه شهرکرد افزود: متأسفانه با هدایت و اشراف آل سعود خائن به سرکردگی آمریکای جنایتکار علمای بزرگ و انقلابیون بحرین دستگیر شده اند و به زندان افتاده اند و وضع اسفباری را در بحرین شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه جهان اسلام نباید نسبت به این فجایع بی تفاوت و ساکت باشد، خاطرنشان کرد: جهان اسلام به گونه ای عمل کنند که آمریکایی ها احساس نکنند هر کاری که بخواهند در جهان اسلام  می توانند انحام و اسلام را مورد بدبینی و تفرقه قرار بدهند و مسلمان هم در برابر آنها بی تفاوت و نظاره گر باشند؛ بنابراین علما و مراجع و مردم هر کس به هر نحوی که می تواند باید اعتراض خودش را به گوش جهانیان برسانند و این یک وظیفه شرعی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در واویلای جنایت آفرینی استکبار جهانی در منطقه همچنان برخی ها به آمریکا دل خوش کرده اند، تصریح کرد: همه می دانند که این فجایع و جنایت آفرینی ها در منطقه و جهان تحت اشراف و تدابیر آمریکایی ها و سازمان جاسوسی و هم پیمانان استکبار جهانی رخ می دهد و تلاش می کنند روز به روز بر دامنه این فجایع بیفزایند اما در چنین شرایطی برخی ها همچنان به مذاکره با آمریکا ها  دل خوش هستند و خیال می کنند که با لبخند زدن به آنها گره ای از مشکلات باز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: دلدادگی به آمریکا و دل بستن به مذاکرات در شرایطی که فاجعه آفرینی آمریکایی ها در بحرین و کشورهای اسلامی بی داد می کند، رسوایی است.

وی در ادامه به روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: در اسلام به همان میزان که منطق و مذاکره وجود دارد بر ایستادگی و مجهز شدن در برابر دشمنان و تقویت بنیه دفاعی نیز تأکید شده است.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از اینکه برخی ها تلاش می کنند که همه چیز را با لبخند و در قالب مذاکره حل کنند که این خلاف دستورات قرآن است، ابراز کرد: مذاکره خوب است اما مذاکره با چه کسی؟ با کسانی که اصلا مذاکره سرشان نمی شود؟ آمریکایی ها مذاکره را هم میز تهدید قرار می دهند و این شرم آور است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در شرایط امروز کشور تنها زبان قدرت ملی، ایمانی، دفاعی و قدرت پیوند امام و ولایت با امت است که می تواند کشور را در برابر تهدیدها بیمه کند، افزود: آنهایی که فکر می کنند با مذاکره و لبخند تهدید را از سَر کشور برداشته اند بسیار اشتباه می کنند چراکه اقتدار و عزت درونی در سایه مذاکره حاصل نشده و نخواهد شد./201/9457/ب1

ارسال نظرات