۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۴۵۱۲۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی پس از کسب مقام برتر کشوری در سال گذشته به عنوان قطب جامعه قرآنی کشور شناخته شده و مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام جوانبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سی و نهمین مسابقات سراسری استانی قرآن کریم که در سالن اداره برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: وجه تمایز مسابقات قرآنی نسبت به سایر مسابقات این است که سبب انس با قرآن کریم که مقدمه فهم قرآن است، می شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد تأثیر مسابقات قرآنی در انس با قرآن کریم و فهم آیات، افزود: با توجه به وجود ضعف فراگیری انس با قرآن کریم و فعالیتهای قرآنی، لازم است مسؤولان و مربیان قرآنی همت بیشتر در این زمینه به کار گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی محمدنژاد قاری برتر استان و 30 شهید قرآنی آذربایجان غربی، گفت: آذربایجان غربی پس از کسب مقام برتر کشوری در سال گذشته به عنوان قطب جامعه قرآنی کشور شناخته شده و مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی در این استان برگزار می شود.

وی با اشاره به شکل گیری ستاد این دوره از مسابقات قرآنی از 20 اسفند 94، ادامه داد: از 252 نفر راهیافته به بخش مسابقات قرآنی این دوره، 116 نفر آنان خواهران یعنی حدود 40 درصد از متسابقین است و 30 درصد از متسابقین را حافظان قرآن کریم تشکیل می دهد.

حجت الاسلام نوبخت در پایان از داوران ملی و بین المللی و همه کسانی که در برگزاری این دوره از مسابقات نقش داشته اند، قدردانی کرد.

گفتنی است، اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری استانی قرآن کریم ظهر امروز در ارومیه با معرفی و تجلیل از منتخبین این دوره برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات