۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۴۵۲۷۰
امام جمعه ازنا:

دولت از مشاوره کارشناسان و متخصصان در انعقاد قراردادهای نفتی استفاده کند

امام جمعه شهرستان ازنا با اشاره به انعقاد قراردادهای نفتی دولت با شرکتهای خارجی، گفت: برای جلوگیری از تبعات حاصل از این قراردادها باید از نظرات کارشناسان و متخصصان استفاده شود.
قراردادهای نفتی

حجت الاسلام سید داوود شاه چراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: با توجه به سیاستهای کلی اعلام شده از سوی رهبری و براساس آموزه های دینی تبیین سیاست اقتصاد مقاومتی باید در همه حوزه ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید در همه عرصه ها اقتصاد مقاومتی معیار و ملاک قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه نمی توان گفت به انعقاد قراردادها نیاز نداریم، بنابراین باید در بستن قراردادهای نفتی حساسیت بیشتری به کار گرفته شود.

امام جمعه شهرستان ازنا با اشاره به اینکه در زمینه فروش و استخراج نفت به تجهیزات شرکتهای خارجی نیازمند هستیم، تصریح کرد: در این زمینه باید وسواس بیشتری به کار برد.

وی اظهار داشت: در انعقاد قراردادها نباید منافع زودگذر را ملاک قرار داد بلکه باید به منافع کلی نظام، مردم و کشور اهمیت داده شود.

حجت الاسلام شاه چراغی یادآور شد: در برخی زمینه ها که کشور با توجه به توان داخلی در استخراج نفت به تجهیزات شرکتهای خارجی نیازی ندارد، دولت نباید از توانایی داخلی غافل شود.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از خسارتها و تبعات قراردادهای نفتی با شرکتهای خارجی دولت باید از نظرات و مشاوره متخصصان و دانشمندان استفاده کند.

امام جمعه شهرستان ازنا اعتماد کردن به مشاوره متخصصان، کارشناسان و حقوقدانان را امری مهم در راستای بررسی قراردادهای نفتی و جلوگیری از خسارتها دانست و گفت: اگر تولید نفت داریم باید بتوانیم محصولات و فرآورده های نفتی را صادر کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس و دولت مکمل یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: دولت نباید احساس کند مجلس مخل کار دولت است و باید از اقدامات کارشناسی مجلس استفاده کند.

حجت الاسلام شاه چراغی با اشاره به نقش ویژه مجلس در انعقاد قراردادهای نفتی، یادآور شد: نمایندگان مجلس در هر زمینه ای تخصص کافی را ندارند و برای اثربخش بودن در حوزه های مختلف باید در حوزه صنعت، نفت و اقتصاد مشاوران قوی داشته باشند./9459/302/ب2

ارسال نظرات