۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۳۵۳
قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی:

مسجد بهترین مکان برای تربیت نسل متعهد و دین‌دار است

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با تأکید بر فراهم کردن زمینه حضور بیشتر نسلهای جدید در مساجد، گفت: مسجد بهترین مکان برای تربیت نسلی متعهد و دین‌دار است.
حجت الاسلام افشین فر- قائم مقام رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین‌فر، قائم‌مقام رییس مرکز رسیدگی به امور رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی، شامگاه یکشنبه در جشنواره برترینهای مساجد که در محل مسجد انقلاب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، با گرامیداشت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: در بیست و یکم اوت سال 1348 رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی که قبله نخست مسلمانان محسوب می‌شود، یورش برده و این مکان مقدس را به آتش کشید که با این کار خود ننگ ابدی دیگری بر کارنامه سیاه خود اضافه کرد.

وی با بیان اینکه عداوت و دشمنی استکبار جهانی با مساجد به دلیل اهمیت، جایگاه و نقش سازنده این اماکن مقدس است، اضافه کرد: دشمنان در طول تاریخ اسلام بیشترین حملات خود را متوجه مساجد کرده و همواره خواسته‌اند تا حضور مردم در این اماکن مقدس را کاهش دهند.

حجت‌الاسلام افشین‌فر با اشاره به اینکه از طرف دیگر دلسوزان اسلام راستین همیشه به اهمیت و جایگاه مسجد توجه داشته‌اند، افزود: در گذشته مساجد مرکز و پایگاه اصلی امور مربوط به دیانت، سیاست، جامعه، فرهنگ و اقتصاد مسلمانان بوده اما اکنون کارکردهای مساجد کاهش یافته است.

وی با تأکید بر احیای کارکردهای گوناگون مساجد در دوره فعلی، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرده و با بهره‌گیری از ظرفیتهای مساجد برای ارتقای بعد معنوی و افزایش بصیرت مردم به‌ویژه نسلهای جوان بهره گرفت.

حجت‌الاسلام افشین‌فر با اشاره به اینکه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون چهار نسل جوان خود را تربیت کرده است، افزود: تقویت بنیه دینی، رشد اسلامی، شکوفایی و بروز استعدادها و توانمندیهای نسلهای جدید کشور نیازمند فضاهای مقدسی چون مساجد و امامزاده‌ها است.

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی با تأکید بر فراهم کردن زمینه حضور بیشتر نسلهای جدید در مساجد، افزود: مسجد بهترین مکان برای تربیت نسلی متعهد و دین‌دار و رشد ایمانی جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مساجد موجود در استان خراسان شمالی، وضعیت کمی مساجد در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در بجنورد حداقل باید 170 باب مسجد دیگر ساخته شوند.

حجت‌الاسلام افشین‌فر با تأکید بر توجه بیشتر به عمران و آبادانی مساجد، اظهار کرد: در کنار عمران ظاهری باید به عمران معنوی مساجد نیز توجه داشته و به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که این اماکن مقدس انسان‌سازی کنند.

وی همچنین از بازدید و ارزیابی هزار و 45 باب مسجد شیعی در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: در این طرح تمامی مساجد استان در نقشه اینترنتی نقطه‌گذاری شده‌اند.

قائم‌مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: امسال شناسایی و ارزیابی مساجد اهل سنت استان در دستور کار مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی است تا از این طریق در حوزه مساجد، مدیریت به‌صورت یکپارچه و منسجم انجام شود.

گفتنی است، در این جشنواره از فعالان مساجد در چهار حوزه بسیج، هیأت امنا، کانون فرهنگی و هنری و ائمه جماعات قدردانی شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات