۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۴۵۷۱۹

پاسخ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به شبهات تقلید و توسل به ائمه اطهار

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این که برخی افراد تقلید از مراجع برایشان سنگین است، اظهار کرد: تقلید رجوع به کارشناس است و همه جهان در حال تقلید هستند و خود مراجع هم وقتی بیمار می شوند درباره نسخه پزشک اما و چرا نمی آورند و طبق دستور پزشک عمل می کنند.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز سه شنبه دوم شهریور در مراسم افتتاحیه نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی که در دانشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، به بیان راهکارهای جذب جوانان به مساجد پرداخت.

وی با بیان این که برای نرم کردن افراد و جذب آنان به مساجد باید نعمتهای الهی را برای افراد برشمرد، افزود: راه دعوت به حق و نماز خشوع و فروتنی است و بایستی با این کار نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: نگاه عادلانه به نعمتهای الهی هر فردی را به سمت خدا هدایت خواهد کرد و با درک این موضوع در برابر او سجده خواهند کرد.

وی خطاب به فعالان کانون های مساجد گفت: شما سکانداران مساجد هستید و برای هدایت و رهبری به مطالعه نیاز دارید و اگر فقط دارای لیسانس هستید فکر نکنید که باسواد هستید چرا که مطالعه شما تا به امروز برای مدرک بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی درادامه توصیه به فعالان کانون های مساجد بیان کرد: در کنار مطالعه، تلفن یک اسلام شناس را هم به همراه داشته باشید و باید تصمیم جدی بگیرید و برای تشکل های خودتان یک برنامه مطالعاتی تعریف کنید.

وی با بیان این که تصمیم شما در این راه مهمترین کار است، تصریح کرد: در مسجد نباید تبعیض قائل شد و از طرفی قیافه و صدای طبیعی و سابقه خوب داشته باشید.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اهمیت کار کسانی که افراد را به قرآن و نماز هدایت می کنید، اظهار کرد: براساس آیات قرآنی این افراد، بهترین های روی کره زمین هستند.

وی در ادامه ضمن سفارش جوانان به ازدواج گفت: دوای غفلت در انسان نماز و دوای شهوت، همسر است و از طرفی برای ازدواج هم سختگیری نداشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ادامه داد: از خدا بخواهید که به شما توفیق بدهد که کلید سعادت شما ازدواج و مطالعه است و در کنار این دو بهتر است که هنری را هم یاد بگیرید که اگر می خواهید کشور نجات پیدا کند و فرمایشات رهبری در مسیر اقتصاد مقاومتی محقق شود،  باید شما مهارتی را کسب کنید.

وی ادامه داد: جوانهایی که مهارت ندارند افسرده می شوند و یا معیوب می شوند و در دام فضاهای مجازی گرفتار می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برخی افراد تقلید از مراجع برایشان  سنگین است، افزود: تقلید رجوع به کارشناس است و همه جهان در حال تقلید هستند و خود مراجع هم وقتی بیمار می شوند درباره نسخه پزشک اما و چرا نمی آورند و طبق دستور پزشک عمل می کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور درباره زیارت گفت: ثواب زیارت امام رضا(ع) طبق روایات و احادیث از ثواب زیارت امام حسین(ع) هم بیشتر است.

وی با بیان این که بعضی از وهابیون می گویند که توسل شرک است، افزود: خود قرآن می گوید که پسران یعقوب به پدرشان گفتند که ما یوسف را در چاه انداختیم و پشیمان شدیم و برای طلب مغفرت به پدر پناه آوردند و اگر شرک بد است به زنده و مرده ربطی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که توسل، عبادت است، خاطرنشان کرد: ما توسل به پوست و گوشت نداریم و در واقع به مقام ائمه اطهار(ع) متوسل می شویم و از طرفی شهدا زنده هستند./202/934/ب1

ارسال نظرات