۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۴۵۷۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خلوت بودن مساجد و بی‌انگیزگی مسجدیها خواسته دشمن است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هم مسجد و هم مسجدی مهم است؛ زیرا دشمن برای هر دو برنامه دارد، گفت: دشمن می‌خواهد مسجدهای ما خلوت و مسجدیهای ما بی‌انگیزه باشند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان مذهبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در دیدار با مسؤولان استانی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جماعات مساجد، با بیان اینکه در دین مبین اسلام دوگانه‌های به‌هم‌پیوسته زیادی وجود دارند، افزود: نماز و زکات، تعلیم و تعلم، امر به معروف و نهی از منکر و غیره برخی از این موارد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دوگانه‌های به‌ هم‌ پیوسته در دین اسلام فرهنگ و سیاست است، اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و مکتب اسلامی باید سیاست از دل فرهنگ بیرون بیاید و تا زمانی که فرهنگ جامعه اصلاح نشود، سیاست آن جامعه نیز درست نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مساجد یکی از مهم‌ترین مراکز اصلاح فرهنگ و سیاست جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: مسجد تنها محلی برای نماز خواندن نیست بلکه کارکردهای مختلفی داشته و می‌بایست این کارکردها به‌مرور احیا شوند.

وی که رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی نیز هست، تصریح کرد: روحانی و امام جماعتی که تنها به مسجد برود و نماز بخواند و برگردد و بگوید من با نظام و انقلاب و مسائل اجتماعی کار ندارم، نه‌ تنها مایه افتخار حوزه و روحانیت نیست، بلکه مایه ننگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه روحانی و مسجد سکولار به درد اسلام و نظام اسلامی نمی‌خورد، اضافه کرد: مسجد سکولار مسجدی است که در آن تنها به مسائل عبادی و فردی پرداخته می‌شود، اما مسائل سیاسی و اجتماعی اهمیت ندارد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: این مسجد و امام جماعت آن کاری به انقلاب ندارند، کاری به حرم و حریم ندارند و به مسائل سیاسی توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این‌ باره تأکید فراوانی داشتند، اظهار کرد: باید تبیین بیانات اخیر رهبری در مورد مسجد و جایگاه آن از سوی ائمه جمعه امتداد داشته باشد و آنها بر محور این فرمایشات روشنگری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هم مسجد و هم مسجدی مهم است؛ زیرا دشمن برای هر دو برنامه دارد، اضافه کرد: دشمن می‌خواهد مسجدهای ما خلوت و مسجدیهای ما بی‌انگیزه باشند.

وی با بیان اینکه ظالم‌ترین افراد کسانی هستند که فضای معنوی مسجد را خراب می‌کنند، تصریح کرد: مسجد قرار است هم عامر دل و هم عامر دنیای ما باشد و آبادی دنیا به این معنا است که مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را درست کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کسانی که برنامه‌ریزی می‌کنند مشتریهای مسجد را کم کنند ظالم‌ترین افراد هستند، افزود: بنا به فرموده امام حسن(ع) کسی که ارتباط او با مسجد کم شد، غفلت در زندگی وی پررنگ می‌شود؛ زیرا مسجد محل ذکر و یادآوری بوده و غفلت‌سوز است.

وی با بیان اینکه اگر انسان با مسجد و ذکر قطع ارتباط کرد در دام انسانهای مفسد می‌افتد، خاطرنشان کرد: مسجد غفلتها را از بین می‌برد اما کسانی که به مساجد نروند به‌ تدریج به دام شیطانها می‌افتند؛ از این‌ رو کسی که مسجدی نیست زودتر در دام شیادان و مهاجمان فرهنگی و دینی قرار می‌گیرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات