۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۴۶۱۹۸
مدير حوزه علميه کاشان:

برخی از مطالب متون درسي حوزه در جامعه امروزی مطرح نیست

مدير حوزه علميه کاشان با اشاره به اينکه برخی از مباحث کتب حوزوی در يک مقطع زماني خاص مطرح بوده که امروزه مطرح نيست، گفت: اين مطالب مي تواند حذف شود و يا براساس سطح افرادي که وارد حوزه مي شوند، تغيير کند.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، با اشاره به اينکه کتاب فلسفه حجاب آيت الله مطهري از سوی يک فيلسوف و مجتهد نوشته شده است، گفت: حکايت متون درسي حوزه همانند آن است که کتاب فلسفه حجاب را جهت مطالعه به کودکي بدهيم.

وي افزود: کتابخواني يک بحث جدي است که بايد ابتدا موضوع کتابخواني و بعد کتب آماده جهت مطالعه مردم را مشخص کرد که نوجوانان و جوانان بتوانند با زيربناهاي تفکرات ديني آشنا شوند.

حجت الاسلام فرجي با اشاره به اينکه برخي کتب در اوج مرجعيت يک فقيه نوشته شده است و طبيعتا مطالب شان سنگين است، گفت: در گذشته مشغله ها کم بود همچنين سفارش مي شد تا طلاب در غربت مشغول به تحصيل شوند تا بتوانند تمرکزي بهتر روي مطالب کتب داشته باشند.

مدير حوزه علميه کاشان با بيان اينکه کتب مرجع نياز به تفسير از سوی يک مجتهد دارند و از طرفي امام راحل تأکيد بر مجتهد بودن قضات کشور داشتند، ابراز کرد: امروزه به جاي اجتهاد پروري، قاضي پروري انجام شده که چاره اي نيز جز اين نبوده است، چرا که حجم امور قضايي بالا است.

وي با اشاره به اينکه بسياري از مباحث در يک مقطع زماني خاص مطرح بوده که امروزه مطرح نيست، افزود: اين مطالب مي تواند حذف شود و يا براساس سطح افرادي که وارد حوزه مي شوند، مطالب تغيير کند که اين مهم از سال گذشته در کشور شروع شد و در کاشان همه مدارس بر اين اساس فعاليت مي‌کنند.

به گفته وي، کاشان به عنوان نخستین مرکز حوزه است که طرح سطح بندي طلاب ورودي را پذيرفت و همچنين اشكالات اين طرح را نيز احصاء کرد و اطلاع داد.

حجت الاسلام فرجي گفت: به دليل مصادف شدن ماه رمضان با پايان سال تحصيلي، هر ۱۴ حوزه علميه کاشان، ۱۵ روز زودتر سال تحصيلي خود را آغاز مي کنند./302/1307/ب1

ارسال نظرات