۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۴۷۲۰۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا:

غدیر شناسامه و حقیقت شیعه است

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که باید نهضتی برای تبیین مفهوم و فلسفه غدیر در میان عموم مردم راه‌اندازی شود، گفت: غدیر شناسامه و حقیقت شیعه است.
حجت الاسلام کاملی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت در استان، اظهار داشت: غدیر شناسامه و حقیقت شیعه است و هر چه برای تبیین و ترویج فلسفه و صاحب غدیر سرمایه گذاری کنیم باز هم جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در معرفی و تبیین خطبه غدیریه اقدامات لازم صورت نگرفته است، باید مانند عاشورا، مسأله غدیر نیز به گفتمان فراگیر و عمومی مردم تبدیل شود و به شکلی فرهنگ سازی شود که عموم مردم بدون هیچ ترغیبی مانند ایام محرم؛ به صورت خودجوش در صحنه حضور داشته باشند.

حجت الاسلام کاملی‌فر استفاده از ظرفیت‌های لازم برای تبلیغ غدیر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید ظرفیت مجموعه های دولتی و مردمی شناسایی شوند و در جهت ترویج فرهنگ غدیر مورد بهره برداری قرار گیرند، لازم است؛ نهضتی برای تبیین مفهوم و فلسفه غدیر در میان عموم مردم راه‌اندازی شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: ستاد استانی وظیفه دارد از ویژه برنامه های مردمی حمایت های لازم را داشته باشد، اما نباید از نهضت علمی در راستای ترویج مسأله غدیر غافل بود، باید نهضتی و جهادی عمل کنیم و از تمام توان تلاش کنیم.

وی پیشنهاد برگزاری جشن بزرگ غدیر از سوی نواحی سه گانه سپاه عاشورا و با همکاری دیگر نهادهای دولتی و غیردولتی را ارائه کرد و گفت: جشن بزرگ غدیریه باید در شأن مولای متقیان حضرت علی(ع) برگزار شود، می توان از ظرفیت موجود در حوزه های علمیه و نهاد روحانیت در این راستا بهره مند شویم.

حجت الاسلام کاملی‌فر همایش شعرای غدیر و ولایت را از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت عنوان کرد و تصریح کرد: هر مسجدی، هر هیأتی، هر پایگاه مقاومتی و هر محفلی بنا به ظرفیت خود باید وارد میدان شود و در جهت ترویج فرهنگ غدیر گام بردارند، اما بایستی تمامی این برنامه‌ها هدف و همسویی لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های نهادهای دولتی و مردمی در ایام غدیر، گفت: خلاقیت، ابتکار و نوآوری در برنامه های دهه امامت و ولایت لازمه بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در این فرهنگ است، ضمن این‌که برگزاری مردمی برنامه های فرهنگی و مذهبی همواره با نتایج مطلوبی همراه بوده است./935/202//ب2

ارسال نظرات