۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۴۷۲۸۳
دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی مساجد کشور:

شبکه مساجد رضوی در سراسر کشور تشکیل می شود

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه بین مسجد و ولایت پیوند دیرینه است، گفت: نخستین پایگاهی که برای هدایت و نجات بشر در نظر گرفته شد، مسجد است که امام (ره) آن را کشف کرد و این پیوند را برقرار کرد و روحانیت و مسجد را به صحنه آورد.
حجت الاسلام سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر ارشاد و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور امروز 11 شهریور در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی محراب در تالار نور مشهد با تقدیر ازدست اندرکاران برگزار کننده این جشنواره گفت: پیشنهادم برای برگزاری این جشنواره در سالهای آینده این است که ما بتوانیم با برنامه ریزی مجموعه مساجد را به هم متصل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر برای شبکه مساجد رضوی برنامه ریزی کنیم، سرعت و شتاب این برنامه ها بیشتر می شود، افزود: امروز در ایستگاه سوم این جشنواره هستیم و امیدوارم این جشنواره در سالهای آینده با گستردگی بیشتری در سطح کشور برگزار شود.

بین مسجد و ولایت پیوند دیرینه است

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه بین مسجد و ولایت پیوند دیرینه است، تصریح کرد: نخستین پایگاهی که برای هدایت و نجات بشر در نظر گرفته شد، مسجد است که امام (ره) آنرا کشف کرد و این پیوند را برقرار کرد و روحانیت و مسجد را به صحنه آورد.

وی با بیان این که این کار امام(ره) نشان دهنده یک خط است، تصریح کرد: امام می خواستند با این کارشان اعلام کنند که ما جا پای انبیا(ع) می گذاریم و به همین دلیل امام روی موضوع مساجد تأکید می کردند و از طرفی هم مردم را برای حضور در مساجد بسیج می کردند.

دشمن از مسجد سیلی خورده است

مشاور وزیر ارشاد در ادامه افزود: ما نتوانسته ایم نسبت به رسالت خودمان درباره جایگاه مسجد عمل کنیم و امروز یکی از مؤلفه هایی که دشمن روی آن کار می کند مسجد است چرا که دشمن از این مکانها سیلی خورده است.

پناهگاه مردم مسجد است

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه در شرایط حاضر بایستی ما با همه وجودمان خودمان از این پایگاهها حراست کنیم، اظهار کرد: ما در شرایط جنگ نرم هستیم و پناهگاه مردم مسجد است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه دشمنان اعتراف به این موضوع دارند که سه مانع برای نرسیدن ما به هدفمان در ایران وجود دارد: گفت: یکی از این عوامل روحانیت است که در رأس آن ولی فقیه است و ارتباط رهبر معظم انقلاب با روحانیت همانند سلسله اعصاب است.

وی بسیج و کانونهای مساجد را از جمله دیگر موانعی دانست که دشمنان به آنها اعتراف می کنند، اظهار کرد:  آنها می گویند بسیج در همه لایه ها نفوذ کرده است  و از طرفی کانونهای فرهنگی هنری مساجد هم که چند سالی است رونق گرفته اند و مزاحم هستند.

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: فعالیتهای مساجد و جشنواره محراب موجب رونق و برای اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) است./934/202/ب2

ارسال نظرات