۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۴۷۳۸۶
امام جمعه موقت شهرکرد:

اوضاع فرهنگی کشور نگران ‌کننده است/ 17شهریور نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه پیگیری مباحث فرهنگی در کشور اسلامی چون ایران یکی از خواسته ‌های به‌ حق مرد است، گفت: متأسفانه اوضاع فرهنگ در کشور نگران ‌کننده و در حال فاصله گرفتن از ارزشهای اسلامی هستیم و این روند در حال گسترش است.
حجت‌ الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه پیگیری مباحث فرهنگی در کشور اسلامی چون ایران یکی از خواسته ‌های به‌ حق مردم است، تصریح کرد: متأسفانه اوضاع فرهنگ در کشور نگران ‌کننده و در حال فاصله گرفتن از از ارزشهای اسلامی هستیم و این روند در حال گسترش است.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت رییسعلی دلواری، ادامه داد: این شخص از مردان بزرگ در مبارزه با استکبار انگلیس بود که 101 سال پیش به دست نیروهای انگلیسی به شهادت رسید.

حجت الاسلام فاطمی همچنین به شهادت آیت ‌الله شیخ علی قدوسی نهاوندی، دادستان کل انقلاب در کشور اشاره و بیان داشت: این مرد بزرگوار در سال 60 و در بمب‌گذاری از سوی منافقان به شهادت رسید.

وی در ادامه با اشاره به هفدهم شهریورماه سال 1357 که به جمعه سیاه مشهور است، گفت: در چنین روزی در میدان ژاله قدیم و شهدای جدید عده زیادی از مردم به دست عوامل شاه به شهادت رسیدند که همین موضوع نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

امام‌ جمعه موقت شهرکرد با اشاره به شهادت سرتیپ شهید دستجردی رییس شهربانی کل کشور در شهریور سال 1360، تصریح کرد: همچنین از دیگر مناسبتهای شهریورماه می ‌توان به شهادت مظلومانه حجاج ایرانی در سال 60 از سوی آل ‌سعود خودفروخته نام برد که این نوکر آمریکایی برای خوشایند ارباب خود اقدام به این عمل فجیع کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه اکنون به برکت خون شهدا و پایداری مردم علناً در رسانه‌ ها، تلویزیون و کتابها در قالب برنامه‌ های مختلف توطئه ‌ها و باطن آمریکای جنایتکار، سیاستهای انگلیس و حکومتهای ضد مردمی نشان داده می ‌شود، ادامه داد: اینها همه از برکات انقلاب اسلامی ایران است که همگی باید شاکر آن باشیم.

امام‌ جمعه موقت شهرکرد به اعتقادات، عقاید و فرهنگ مردم به عنوان اساس و قوام تداوم حکومت اسلامی و ملت ایران اشاره و بیان کرد: اینکه مسائل دینی و ارزشهای اسلامی ضعیف شود و به جای آن مسائل غیر مرتبط به خورد جامعه داده شود چه سود و فایده‌ای برای مردم خواهد داشت، لازم است مسؤولان فرهنگی کشور نسبت به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنسرتها هیچ سودی برای اخلاق و تعالی فرهنگی مردم ندارد و تنها به موضوعاتی بحث ‌برانگیز تبدیل شده‌اند، تشریح کرد: اگر مسؤولان طالب رضایت مردم هستند باید به صورت جدی در حوزه فرهنگ وارد شوند.

حجت الاسلام فاطمی در پایان با تأکید بر اینکه ازدواج یک بحث مقدس در دین اسلام است که باید ترویج داده شود، ابراز کرد: متأسفانه امروزه برخی جوامع که به ازدواج اعتقادی ندارند تبدیل به الگویی برای ما شده‌اند، فرهنگ آنها هیچ ربطی به فرهنگی ایرانی اسلامی ندارد و یکی از دلایل افزایش طلاق در جامعه، ارتباطات گسترده به‌ واسطه شبکه ‌های اجتماعی است./9457/201/ب2

ارسال نظرات