۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۴۴۲
کارشناس مذهبي رسانه ملي مطرح کرد؛

زندگي مشترک عرصه رفاقت است نه رقابت/ همسران عیوب یکدیگر را بپوشانند

كارشناس مذهبي رسانه ملي با بيان اينكه زندگي مشترك عرصه رفاقت است نه رقابت، گفت: برخي عرصه زندگي را نه ميداني براي رفاقت بلکه آوردگاهي براي رقابت تصور مي کنند و اين خود سبب بروز مشکلات و حتي بحران هاي جدي در زندگي مي شود.
فروغ نيلچي كارشناس مذهبي صدا و سيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، خانم فروغ نيلچي زاده جمعه شب و در شب ازدواج اميرمؤمنان(ع) و فاطمه زهرا(س) در چهارمين جلسه از کارگاه تربيت فرزند، با اشاره به تعبير خداوند متعال مبني بر «لباس» بودن زن و مرد براي يکديگر، اظهار داشت: پروردگار اين عنوان را در مقام تشبيه براي زن و مرد به کار نبرده بلکه به معناي حقيقي ماهيت لباس بودن را در مورد زن و شوهر مورد تأکيد قرار داده است.

وي خاطرنشان کرد: همانگونه که لباس موجب پوشانده شدن عيب ها و نقايص مي شود، مرد و زن نيز بايد اشکالات و عيوب يکديگر را بپوشانند نه آنکه در صدد علني کردن آن برآيند.

كارشناس مذهبي رسانه ملي سپس با بيان اينکه زن و شوهر هر يک بايد داراي سه مهارت براي تحکيم زندگي خود باشند، گفت: زن و مرد بايد به اندازه محدودي نقش مادرانه و پدرانه براي زوج خود ايفا کنند به اين معنا که زن بايد به اندازه کمي و در شرايط خاصي آن عطوفت بي دريغ مادري را نثار شوهر خود کند و مرد نيز بايد در مواقع لزوم آن روحيه حمايت گري را از همسر خويش بروز دهد.

خانم نيلچي زاده هنر و قابليت رفاقت را به عنوان مهارت ضروري ديگر براي زن و مرد در زندگي مشترک ذکر و تصريح کرد: برخي ها عرصه زندگي را نه ميداني براي رفاقت بلکه آوردگاهي براي رقابت تصور مي کنند و اين خود سبب بروز مشکلات و حتي بحران هاي جدي در زندگي مي شود.

وي قابليت نوازشگري را به عنوان مهارت سوم زوجين براي استمرار يک زندگي توأم با آرامش دانست و گفت: زن و شوهر بايد به ياد داشته باشند که محبت و توجه خود را بيش از هر کس ديگر به همسر خويش نثار کنند و فکر و روح فرد زندگي خود را معطوف خويش سازند.

اين کارشناس مذهبي رسانه ملي با اشاره به چهار نوع نوازش، افزود: نوازش نگاه، گفتار، رفتار و لمسي چهار گونه نوازش است که هر يک در جاي خود تأثيرات و کارکردهاي ويژه اي دارد.

خانم نيلچي زاده ابراز داشت: با اين وجود بايد توجه داشت که عميق ترين نوازش، نوازش نگاه است همان نوع محبتي که در ابتداي تشکيل زندگي زن و مرد از آن براي انتقال مهر خود بهره مي‌گيرند و البته به مرور نسبت به آن بي توجه مي شوند.

وي همچنين در بخش دوم کارگاه با استناد به برخي از معارف ديني و روايات ائمه اطهار(ع) به تبيين اصول فرزندپروري و چالش ها و فرصت هاي والدين در اين عرصه پرداخت.

لازم به ذکر است،  کارگاه تربيت فرزند در چهار جلسه در روزهاي 22 و 29 مردادماه و پنجم و جمعه شب 12 شهريورماه در شب ازدواج اميرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه(س) با همکاري حوزه سوم ناحيه مقاومت بسيج کاشان، دانشگاه علوم پزشکي و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان ويژه والدين اين شهرستان برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات