۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۴۷۹۳۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نهادهای مذهبی برای رفع ولنگاری فرهنگی اقدام جهادی کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه در بهبود وضعیت فرهنگی جامعه، گفت: نهادهای مذهبی از جمله حوزه علمیه و سازمان تبلیغات باید برای رفع ولنگاری فرهنگی به‌ صورت جهادی اقدام کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه حوزه علمیه به‌ عنوان یکی از تأثیرگذارترین بخشها در عرصه فرهنگ تاکنون توانسته به‌ خوبی رسالت فرهنگی خود عمل کند، اظهار کرد: حوزه علمیه کار اجرایی ندارد، حوزه علمیه کادرساز است، از این‌ رو نباید از حوزه علمیه توقع داشته باشیم که بیاید در جامعه کار اجرایی کند.

وی با بیان اینکه حوزه باید طلبه تربیت کرده و کادرسازی کند تا این طلاب و روحانیان به میان جامعه آمده و مردم را هدایت کنند، تصریح کرد: البته پیش از اعزام این روحانیان به میان اقشار مختلف مردم اقداماتی چون برگزاری نشست هایی قبل از ماه رمضان و محرم، برپایی درس اخلاق و درسهای داخلی برای طلاب، توجیه مبلغان و آموزش آداب و منبر برای آنها صورت می‌گیرد تا کارآیی بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی هم هست، ادامه داد: مجموعه حوزه علمیه کار خود را انجام می‌دهد اما اینکه چقدر خروجی دارد بحث دیگری است.

به گفته وی روند حوزه‌های علمیه ما روند دخالت مستقیم در کارها نیست، آنها نیروهای دینی و کارشناس تربیت می‌کنند تا جامعه را هدایت کرده و برای رفع مشکلات فرهنگی و مذهبی و آسیبهای اجتماعی تلاش کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: اما بعضی نهادها مثل سازمان تبلیغات اسلامی وظایفی فراتر دارند، این سازمان می‌گوید حوزه علمیه طلبه و روحانی تحویل بدهد تا من آنها را برای تبلیغ به شهرها و روستاها بفرستم و این نهاد هم کار خود را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در واقع تربیت مبلغ کار حوزه علمیه و برنامه‌ریزی، توزیع عادلانه و پشتیبانی از آنها کار سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: نهادهایی چون حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی تلاشهای زیادی می‌کنند؛ اما اینکه همه این نهادها درست انجام وظیفه کرده‌اند بحث دیگری است.

وی تصریح کرد: واقعیت آن است که این نهادها آن‌چنان که باید و شاید درست انجام وظیفه نکرده‌اند، توقع ما از همه نهادهای فرهنگی این است که باید بیشتر تلاش کرده و مراقب باشند سر ما کلاه نرود، دشمن ما را دور نزند؛ زیرا دشمن آرام آرام جلو آمده و بسیاری از سنگرها را فتح کرده و ما حتی سنگرهایی را از دست داده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نهادهای مزبور بایستی بیشتر پویا بوده و نشاط بیشتری در کارها داشته باشند تا بتوانند جبران مافات کنند، گفت: نهادهای مذهبی از جمله حوزه علمیه و سازمان تبلیغات در بهبود وضعیت فرهنگی جامعه رسالت عظیمی دارند؛ از این‌ رو باید برای رفع ولنگاری فرهنگی به‌ صورت جهادی اقدام کنند./9314/302/ب2

ارسال نظرات