۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۴۸۶۶۷
استاد درس خارج حوزه علميه قم:

دوستداران قلبي و زباني ذریه رسول الله مورد شفاعت پيامبر قرار مي‌گيرند

استاد درس خارج حوزه علميه قم با بيان اينکه ياري کنندگان سادات جزء نخستین کساني هستند که مورد شفاعت پيامبر قرار مي گيرند، گفت: پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد اگر شخصي تمام گناهان دنيا را مرتکب شده باشد، من به خاطر محبت او به ذريه ام او را مي بخشم، به شرطي که در دين خدا باشد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي پنجشنبه بعدازظهر در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) دارالسياده علوي، با اشاره به اينکه پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد نخستین دسته اي که در روز قيامت شفاعت خواهم کرد، افرادي هستند که ذريه مرا ياري کرده باشند، افزود: دسته دوم کساني خواهند بود که مال خود را براي ذريه من انفاق کرده باشند.

وي افزود: منظور از ذراري صرفا امام حسن(ع) و امام حسين(ع) نيستند، بلکه نوه و نتجيه و نسل در نسل پيامبر(ص) از ذراري ايشان محسوب مي‌شوند.

حجت الاسلام سليماني اردهالي با بيان اينکه کساني که نمي توانند کمک مالي به سادات بکنند، با دوست داشتن قلبي و زباني سادات، جزء دسته سومي خواهند بود که مورد شفاعت پيامبر(ص) قرار مي گيرند، گفت: دسته چهارم نيز کساني هستند که در راستاي اداي حوائج ذريه پيامبر(ص) تلاش کنند.

امام جمعه مشهد اردهال با بيان اينکه پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد اگر شخصي تمام گناهان دنيا را مرتکب شده باشد، من به خاطر محبت او به ذريه ام او را مي بخشم، به شرطي که در دين خدا باشد، ابراز کرد: اگر سيدي هم از دين خدا خارج شود نمي تواند از شفاعت اهل بيت(ع) مستفيض شود.

استاد درس خارج حوزه علميه قم گفت: امام صادق(ع) مي فرمايد خداوند در روز قيامت به پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد افرادي که ذريه شما را ياري کرده اند را در بهترين جاي بهشت قرار بده که پرده اي بين آنها و تو و فرزندانت وجود نداشته باشد.

وي با تأکيد بر خدمت کردن به سادات، گفت: در طول تاريخ کساني بوده اند که با تصميم بر بي احترامي به سادات دچار حادثه شده و از عملكرد خود پشيمان شده اند.

حجت الاسلام سليماني با بيان اينکه کساني که مادرشان از سادات است نيز جزء سادات محسوب مي شوند، گفت: پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد افراد خوب سادات را به خاطر خودشان و بد سادات را به خاطر ما احترام کنيد.

امام جمعه مشهد اردهال با تأکيد بر اينکه تمام علما قبول دارند افرادي که مادرشان سيد است، از سادات هستند، افزود: اختلاف در تعلق گرفتن خمس است که بايد به افرادي داده شود که پدرشان سيد است./203/1307/ب1

ارسال نظرات