۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۴۸۷۵۹
حجت الاسلام هاشمی مطرح کرد؛

ضرورت حضور مؤثر حوزه‌ های علمیه در بنیاد بین ‌المللی غدیر

دبیر اجرایی بنیاد بین ‌المللی غدیر چهارمحال و بختیاری بر ضرورت حضور مؤثر حوزه‌ های علمیه در بنیاد بین ‌المللی غدیر تأکید کرد و گفت: امروز باید همانند رزمندگان دفاع مقدس پای نظام و رهبری ایستادگی کنیم و این مهمترین رسالت طلاب و روحانیان است.
حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی، دبیر اجرایی بنیاد بین ‌المللی غدیر چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در همایش «ولایت و بصیرت» که با حضور اساتید و طلاب حوزه های علمیه این استان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، بر ضرورت حضور مؤثر حوزه‌ های علمیه در بنیاد بین ‌المللی غدیر تأکید کرد و گفت: امروز باید همانند رزمندگان دفاع مقدس پای نظام و رهبری ایستادگی کنیم و این مهمترین رسالت طلاب و روحانیان است.

وی با اشاره به اینکه همواره باید پیرو راه امام علی(ع) و در جبهه حق قدم برداریم، افزود: در دوران حکومت حضرت علی(ع) کسانی خیانت کردند که در جبهه باطل و نه در جبهه حق بودند.

دبیر اجرایی بنیاد بین ‌المللی غدیر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حوزه‌ های علمیه امروز طلبه ‌ای می‌ خواهد که اخلاق، استقامت و تفکرات سیاسی او همانند حضرت علی(ع) باشد، تصریح کرد: طلاب ما باید رفتار و کردار امام علی(ع) را سرمشق حرکت خود قرار دهند و با تأسی از فرمایشات ایشان راه حق و باطل را به خوبی بشناسند و به جامعه عرضه کنند.

حجت الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه کسانی که به حضرت علی(ع) خیانت کردند، افرادی بودند که انقلابی نماندند و پای حرف غدیر ایستادگی نکردند، اظهار کرد: اکنون فرصت آن است که جامعه اسلامی ایران بر انقلاب خود محکم و استوار بایستد و این انقلاب را که با فداکردن هزاران شهید به دست آورده‌ ایم، حفظ و سربلند کند.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی طلاب با ظرفیت ‌های غدیر، گفت: حوزه های علمیه باید فرهنگ غدیر و شخصیت ولایی را از همان سال نخست طلبگی به افراد تزریق کنند و این بسیار مهم است.

دبیر اجرایی بنیاد بین ‌المللی غدیر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه غدیر آدرس رسیدن انسان به همه خوبیها یعنی خدا است و مقصد خلقت برای جامعه بشری را تحقق می ‌بخشد، خاطرنشان کرد: غدیر نشان می ‌دهد که دین عین سیاست است و کسانی که دین را از سیاست جدا می دانند مانند همانهایی هستند که پیامبر(ص) را به هذیان‌ گویی محکوم می ‌کردند.

این مقام مسؤول در پایان تأکید کرد: اسلام پیکر و غدیر رأس آن و توحید، معرفت اخلاق، عدالت، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم، ایثار و تجلی همه صفات حق در عینیت جامعه بشری است./9457/202/ب2

ارسال نظرات