۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۴۸۷۷۳
آیت‌الله جنتی:

مسؤولان به چه جرأتی FATF را محرمانه امضا کردند/ مجلس سکوت نکند/ معرفی متهمان فیش‌های نجومی یک مطالبه ملی است

دبیر شورای نگهبان خطاب به امضا کنندگان توافقنامه FATF با بیان اینکه شما به چه جرأتی این اسناد مهم را محرمانه امضا می‌کنید، تصریح کرد: با این کار که خودمان، خودمان را تحریم کنیم می‌خواهند آمریکا راضی شود و به ما بگوید احسنت.
آیت الله جنتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز فاجعه خونین منا و کشتار هفت هزار زائر سرزمین امن الهی، این اتفاق را که در حرم امن الهی که حیوانات باید در امنیت باشند، زائران خانه خدا در حال احرام با لب تشنه کشته شوند و آنها  که نیمه جان هستند در کانتینر انداخته و یک کم آب هم به آنها ندهند و در همان حالت از بین بروند را بی‌سابقه خواند.

تعجب از کشورهای اسلامی در عدم مطالبه حادثه منا

دبیر شورای نگهبان با ابراز تعجب از کشورهای اسلامی، اظهار داشت: در حالی که حادثه منا تنها برای زائران ایرانی اتفاق نیفتاده بود، بلکه برای کشورهای عربی، غیرعربی، سنی و غیرسنی هم اتفاق افتاده بود، اینهمه فریاد زدیم اما اینها دم نزدند و تنها حرفی سر زبانی گفتند و گذشتند اما مطالبه خون اینها را از این جباران فرعون صفت آل سعود نکردند.

وی با بیان اینکه امام راحل بزرگوار فرمود که این وهابی‌ها پست و بی‌خبر از خدا مثال خنجری هستند که همواره از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند، تصریح کرد: دلمان می‌سوزد که چرا اینقدر دنیا رو به ظلم می‌رود و ظلم‌پذیر شده است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به القابی که رهبر معظم انقلاب در پیام خود به حج امسال دادند، گمراهان روسیاه، قصی القلب، جنایتکار، سیاست‌باز، از خدا بی‌خبر، بی‌دین، بی وجدان، فتنه‌انگیز در کشورهای اسلامی و تجهیزکنندگان افراد شرور را از این القاب برشمرد.

جاهلیت قبل از اسلام در حال تکرار است

وی با بیان اینکه جاهلیت قبل از اسلام در حال تکرار است، گفت: حضرت ابراهیم‌(ع) کعبه را برای یکتاپرستی و خداپرستی بنا کرد اما دست بت‌پرستان افتاد و الآن هم دارد همین‌گونه می‌شود و پس از مدتی که خانه امن بود و عبادت می‌شد دست کسانی افتاد که از اولاد ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها هستند.

دبیر شورای نگهبان بر اظهار تنفر و بی‌زاری از رژیم دیکتاتوری آل سعود تأکید کرد و افزود: راهپیمایی امروز که در محکومیت جنایات آل سعود در قضیه منا و آل خلیفه و حمایت از شیخ عیسی قاسم و شهدای و مردم مظلوم بحرین انجام می‌شود، بسیار به جا است.

معرفی متهمان فیش‌های نجومی یک مطالبه ملی است

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مسئله فیشهای نجومی، گفت: در جمهوری اسلامی آنجا که رهبری امام بزرگوار و مقام معظم رهبری را دارد چطور این اتفاق‌ها می‌افتد و بیت‌المال را حراج می‌کنند و با اسم و رسم و بدون اسم و رسم این پولها را به جیب می‌زنند.

وی با بیان اینکه به نمایندگان مجلس گفتم که شما مسئولیت نظارت دارید که اگر نظارت می‌کردید این اتفاق نمی‌افتاد، تصریح کرد: متهمان باید معرفی شوند این خواست و مطالبه ملی مردم ایران است که متهمان نجومی شناخته شوند،مقدار اتهام معلوم شود، اطلاع‌رسانی شفاف به مردم شود عدالت به صورت قاطع اعامال شود.

ضرورت مقابله با خوی اشرافی‌گرای

آیت‌الله جنتی بر ضرورت مقابله با خوی اشرافی‌گرای تأکید کرد و با بیان اینکه درباره مقام‌هایی که اینها زیر نظر آنها کار می‌کردند نمی‌خواهد صحبت کند که آیا با خبر بودند و راضی یا بی‌خبر بوده‌اند، گفت: اینها موجب سلب اعتماد مردم است.

وی با بیان اینکه اگر دولت می‌خواهد اعتماد مردم را داشته باشد باید عوامل سلب اعتماد مردم را از بین ببرد، بر اقدام قاطع سه قوه در برخورد با این مسأله تأکید و از رسانه‌ها که به خوبی در این زمینه عمل کردند تشکر کرد و خواستار پیگیری آن در آینده شد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه مکرر وعده داده‌اند که برخورد می‌شود اما عمل نشد و تنها با چهارده پانزده نفر بیشتر برخورد نکردند، گفت: این همه سر و صدا برای این تعداد نبود بقیه هم باید معرفی شوند و مشخص کنند که فرق اینها با بقیه چیست.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی در دو سه سال اخیر جهش عجیبی برای بالا کشیدن اموال بیت المال داشته و برداشت 57 میلیونی مصبیتی است که بر مردم وارد شده است، اظهار داشت: برخی متهمان در هیأت‌های مدیره چند شرکت دخالت دارند، برخی در 23 هیأت مدیره عضو هستند و جالب اینکه از دستگاه‌های زیانده و ورشکسته به این افراد پاداش داده‌اند.

امام با اعدام منافقان حکم اسلام را اجرا کرد

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشر فایل صوتی شیخ ساده لوح درباره منافقان، گفت: اینها نظام و حضرت امام را به صورت بدی محکوم کردند که خداوند از سر تقصیر آنان نگذرد، این کار حربه‌ای شد به دست منافقان برای محکوم کردن کل نظام.

وی با بیان اینکه منافقان تحت حمایت فرانسه، آمریکا و انگلیس، 17 هزار نفر را در مملکت شهید کرده‌اند و امام درباره آنها حکم اسلام را اجرا کرد، افزود: مهدی هاشمی زیر نظر امام اعدام شد، ایشان صاحب فایل صوتی را قاطعانه برداشتند و گفتنند عکسهایش را از دیوار پایین بکشید به حق کار کرد چراکه منشأ فساد بود و امام می‌خواست ریشه فساد را بکند.

منافقان فرصت می‌یافتند ریشه نظام را می‌کندند

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به کشانی که مرتب از رفعت اسلامی دم می‌زنند، گفت: اسلام هم رفعت دارد و هم قاطعیت، خداوند هم رحمان است و هم عذاب الیم دارد هم بهشت دارد و هم جهنم باید با این افراد برخورد مناسب کرد اگر به اینها فرصت می‌دادند ریشه نظام را می‌کندند امام فرمود باید اینها را ریشه‌کن کرد تا ریشه نظام برپا بداند.

وی یادآور شد: قرآن منافقان را به عنوان محارب معرفی می‌کند و دستور قطع دست و پا و تبعید را برای آنها صادر کرده است؛ بیش از این نباید از منافقان حمایت کرد.

می‌خواهند به دست خودمان، خودمان را تحریم کنند

بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه تهران به امضای توافقنامه نظام مالی مبارزه با پولشویی FATF اختصاص داشت که وی با اعتراض شدید نسبت به این قضیه، گفت: اینها با چه جرأتی، به صورت محرمانه یک چنین سندی را امضا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با نظام مبارزه با پولشویی می‌خواهند اطلاعات مالی و پولی ما را به دشمن دهند و خودمان را تحریم کنند، اظهار داشت: تحریم خودی عنوانی است که براین قرار داد می‌گذارم.

آیت‌الله جنتی گفت: با این قرارداد می‌خواهند افراد و نهادهایی را که دشمن اینها را نمی‌پسندند تحریم کنند سپاه را تحریم کنند نهادهای انقلابی را تحریم کنند کسانی که خون و جان دادند و نظام را حفظ کردند تحریم کنند و کسانی که جلوی دشمن می‌ایستند را تحریم مالی کنند و قرارگاه خاتم را با این همه خدمات زیادی که خیلی‌ها نمی‌دانند، تحریم کنند؛ با چه جرأتی این کار را می‌کنید.

لغو فوری توافقنامه FATF

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مجلس نباید در این قضیه ساکت باشد، مجلس حق نظارتی دارد اگر این مسأله اتفاق بیفتد باید فاتحه خیلی چیزها را خواند و تسلیم دشمن شد، تصریح کرد: با این کار که خودمان، خودمان را تحریم کنیم می‌خواهند آمریکا راضی شود و به ما بگوید احسنت.

وی با بیان اینکه هشتاد و هفت فرد و نهاد با این موافقت‌نامه تحریم می‌شوند، گفت: این توافقنامه یک مصیبت است و البته نمی‌توانند این کار را انجام دهند و امضای خود را پس می‌گیرند.

آیت‌الله جنتی خطاب به امضا کنندگان توافقنامه FATF با بیان اینکه شما به چه جرأتی این اسناد مهم را محرمانه امضا می‌کنید، تصریح کرد: هرچند جلوی این گرفته می‌شود اما باید درسی برای آنها باشد که خدا، انقلاب و مردم را در نظر بگیرند و بعد هر کاری که می‌خواهند انجام دهند./920/پ201/ج1

ارسال نظرات