۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۴۹۵۱۶
حجت الاسلام رفیعی:

فضای مجازی آسیب جدی بر روابط خانوادگی می گذارد

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه فضای مجازی آسیب جدی بر روابط خانوادگی می گذارد، گفت: فضای مجازی موجب ایجاد شک و شبهه در بین همسران می شود و این شک و شبهه می تواند ریشه کن شود و ازدواج ها را به طلاق منتهی سازد.
حجت الاسلام ناصر رفیعی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در گفت و گویی با اشاره به توجه به اصول مهم در حفظ بنیان خانواده عنوان کرد: تشکیل خانواده جایگاه والایی در دین اسلام دارد به ویژه تحکیم خانواده و حفظ آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید برای حفظ ازدواج و جلوگیری از طلاق، عوامل تحکیم خانواده، آسیب ها و آفات را به خوبی بررسی کرد .

وی در مورد آفات فضای مجازی بر روابط زوجین تصریح کرد: یکی از آسیب های جدی در زندگی های امروز، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که مشارکت میان زوجین در خانواده را کم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تاکیدکرد: از اصول مهم در تحکیم بنیان خانواده وقت گذاشتن برای همسر است یکی از ویژگی های مهم انبیای الهی و اهل بیت(ع) وقت گذاشتن برای همسر بوده که می تواند الگوی خوبی در زندگی امروز باشد.

وی در این باره ادامه داد: فضای مجازی وقت گذاری برای همسران را تحت شعاع قرار داده و می بینیم زن و مرد هر کدام به طور جداگانه ای وقت زیادی را در فضای مجازی می گذرانند که این امر به رابطه های عمیق آن ها لطمه می زند.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی العالمیه اظهارکرد: علاوه بر این فضای مجازی موجب ایجاد شک و شبهه در بین همسران می شود و این شک و شبهه می تواند ریشه کن شود و ازدواج ها را به طلاق منتهی سازد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: فضای مجازی باعث سطحی گر بودن افراد، کاهش بهره وری مناسب از زمان، مانع از کنار هم بودن همسران و کاهش دید و بازدیدهای اقوام می شود که بی خبری از اقوام و مشکلات آنها خود یک آسیب جدی است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی منجر به ایجاد عشق های کاذب و در خطر گرفتن حریم خانواده ها می شود، گفت: اگر زوجین به یکدیگر محبت نکنند و از عشق ورزیدن به هم امتناع ورزند، فضای مجازی می تواند افراد را در جای دیگری سرگرم و به عشق های کاذب جذب کند و بنیان خانواده را از هم فرو پاشد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نکاتی وجود دارد که اگر زوجین به آن توجه داشته باشند می توانند بنیان خانواده را تحکیم بخشند که در این زمینه بخشش، گذشت،فداکاری، خوش خلقی، محبت، احترام به خانواده همسر،صبر، نادیده گرفتن خطای یکدیگر،پرهیز از کینه توزی، توجه به معنویت در زندگی همچون لقمه حلال، قرائت قرآن و توجه به نماز از جمله این موارد است./1325/د102/ی

ارسال نظرات