۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۴۹۵۵۰
استاد حوزه و دانشگاه:

کاملترین علم، علم دین است

استاد حوزه و دانشگاه، کاملترین علم را علم دین خواند و گفت: ملائکه برای کسانی که طالب علوم دینی هستند طلب مغفرت و استغفار می‌کنند و موانع را از سر راه طالب علم برمی‌دارند، ثمره علم بندگی است اگر با جان و روح عجین شود.
عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی سعادت، استاد حوزه و دانشگاه قم، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه امام خمینی(ره) رباط کریم، گفت: خداوند انسان را موجودی مختار خلق کرده است، اختیار انسان به سبب امانتی است که خداوند به او سپرده تا آن مهم را به سر منزل مقصود برساند.

استاد حوزه و دانشگاه لازمه حرکت را معرفت دانسته و ابراز کرد: هر حرکت انسان نیاز به شناخت و معرفت دارد که در کنار اختیار او ارزش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام سعادت با تاکید بر اینکه باید طلاب نسبت به انتخاب خود شناخت داشته باشند، بیان داشت: شناخت سطوح مختلفی دارد هر اندازه که شناخت انسان نسبت به موضوعی روشن‌تر و صحیح‌تر باشد استفاده او از آن بیشتر و نتیجه بهتری کسب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طلبه باید در مسیر انتخابی خود انگیزه داشته باشد، ابراز کرد: انگیزه و نیت در اعمال انسان بسیار تاثیر دارد و پاداش و جزای او در قیامت بر مبنای همان نیات محاسبه می‌شود به همین دلیل لازم است نیات خود را بازبینی کنیم که اعمالی که انجام می‌شود به چه دلیل است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام باقر(ع) فرمودند: کسی که برای خدا کاری را انجام دهد مزدش با خداست و در غیر این صورت خداوند انسان را به همان چیزی که به خاطرش کار انجام داده واگذار می‌کند؛ انسان باید همه امورش را برای خدا انجام دهد.

حجت الاسلام سعادت با اشاره به اینکه طلاب باید در مقابل هجمه فرهنگی دشمن یار و سرباز امام عصر باشد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: علم برای انسان سلطنت می‌آورد؛ امروز بسیاری از مشکلات جامعه به سبب جهالت است.

وی مفیدترین علم را علمی دانست که به درد ابدیت انسان بخورد و تصریح کرد: اگر انسان فردی را از گمراهی و جهنم نجات دهد بسیار ارزش دارد کسی که علم دین می‌آموزد و خانواده و اطرافیانش را هدایت می‌کند همچون شغل انبیا جانها را احیا می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه، کاملترین علم را علم دین خواند و گفت: ملائکه برای کسانی که طالب علوم دینی هستند طلب مغفرت و استغفار می‌کنند و موانع را از سر راه طالب علم برمی‌دارند، ثمره علم بندگی است اگر با جان و روح او عجین شود.

حجت‌الاسلام سعادت با اشاره به اینکه هر چه علم انسان بیشتر شود تواضعش افزون‌تر می‌شود، ابراز کرد: طلاب باید علوم حوزوی را به خوبی فراگرفته و شبهات را پاسخگو باشند چراکه امروز این اقدام مهمترین وظیفه طلاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصول دین را عالمانه یاد بگیریم و به دیگران خوب انتقال دهیم،احکام را به خوبی یاد بگیریم./202/813/ب1

ارسال نظرات