۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۴۹۷۰۸
امام جمعه بابل:

عزت به دست آمده در دفاع مقدس ناشی از فرهنگ غدیر است

امام جمعه بابل با تاکید بر تبیین فرهنگ غدیر و نشر پیام این روز بزرگ، گفت: باید گفتمان و فرهنگ ولایت که برآمده از عید غدیر است در میان جامعه ترویج یابد زیرا عزت به دست آمده ما به ویژه در دفاع مقدس ناشی از فرهنگ غدیر است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان، عید غدیر را بزرگترین عید الهی نامید و گفت: عید سعید غدیرخم با ایجاد پیوند میان رسالت و امامت موجب ماندگاری اسلام شد.

وی بر لزوم برپایی محافل و جشن های بزرگ به مناسبت این عید تاکید کرد و افزود: بعد از مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام (ص) هیچ مناسبتی با ارزش تر و با عظمت تر از مناسبت غدیر نیست از این رو همه باید تلاشی مضاعف را برای تبیین پیام غدیر خم به کار ببرند.

مسؤول ستاد غدیر شهرستان بابل با بیان این مطلب که هیچ موضوعی به اندازه امر ولایت و اهل بیت (ع) اهمیت ندارد، تاکید کرد: از جمله افتخارات شیعه این است که هرگاه به قدرت رسید به احیای دو مناسبت از فرهنگ اهل بیت(ع) از جمله عید غدیر پرداخته است.

وی ادامه داد: همه ادارات، نهادها و مساجد باید با فضاسازی مناسب به استقبال عید غدیر بروند.

حجت الاسلام روحانی عید غدیر را بهار معنوی اسلام دانست و تاکید کرد: شکوفه های امامت بر شاخصارهای رسالت در عید غدیر به بار نشسته و فضای جهان را معطر کرده است.

وی افزود: همانطور که جامعه ما در ایام عید نوروز به استقبال این عید می رود، باید در دهه امامت و ولایت به استقبال عید اکبر یعنی عید غدیر برود.

امام جمعه بابل با تقاضا از متولیان مساجد و پایگاه های بسیج برای فضاسازی محلات و مساجد در آستانه عید غدیر، خاطرنشان کرد: آنگونه که شایسته غدیر امیرمومنان(ع) است، فضای جامعه اسلامی ما باید مملو از ارادت به ساحت ایشان و ائمه اطهار(ع) شود.

وی با تقاضا از بازاریان برای تزیین سردرب مغازه ها و مراکز تجاری برای عید غدیر، افزود: فضای دارالمومنین بابل باید حاکی از عشق و ارادت ویژه مردم منطقه مازندران که به دیار علویان شهرت یافته است، به ساحت مولای متقیان باشد.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه خداوند به برکت ولایت به ملت ایران عزت بخشید، تصریح کرد: عزت به دست آمده در دفاع مقدس ناشی از ریشه دار بودن فرهنگ غدیر در کشور است زیرا عزت ما در دفاع مقدس ناشی از تبعیت ملت ما از ولایت بود.

رییس بنیاد غدیر بابل ادامه داد: از وظایف شهرداری ها آذین‌بندی و زینت شهر در عید غدیر است تا آثار زینت و زیبایی غدیر در چشم مردم جلوه‌گر شود.

امام جمعه بابل با توصیه برای برگزاری مسابقات با نشاط ورزشی به مناسبت عید غدیر، اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان در این ایام دهه امامت و ولایت با برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از قهرمانان به‌ویژه ورزشکاران سادات و کسانی که نامشان متبرک به نام حضرت علی (ع) است، این عید عظیم را به کام ورزشکاران شیرین کند./202/1313/ب1

ارسال نظرات