۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۴۹۹۰۸

برگزاری 1500 جشن به مناسبت عید غدیر در خراسان جنوبی

دبیر اجرایی بنیاد غدیر خراسان جنوبی گفت: در ایام غدیر یک هزار و 500 جشن محوری در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.
عید

حجت الاسلام هادی نبئی، دبیر اجرایی بنیاد غدیر خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه را با توجه به مناسبت‌های گوناگون که دارد باید به نام ولایت نامید و در روز غدیر که عید بزرگ مسلمانان جهان است جشن‌های باشکوهی برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) با معرفی امام علی (ع) جانشین بعد از خود را معرفی کردند هر چند پیامبر (ص) امام علی (ع) را به عنوان جانشین و وسیع خود در صحنه‌های گوناگون معرفی می‌کردند، گفت: برای روز غدیر باید جشن‌های بزرگی گرفته شود، دین و سالام بدون غدیر معنا پیدا نمی‌کند.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه اسلام بدون علی (ع) را نمی‌شود شناخت از این رو باید این ایام را با شکوه برگزار کرد، افزود: بنیاد غدیر استان بنیادهای غدیر را در سطح شهرستان‌های استان را فعال کرده است و این بنیادها کارگاه غدیرشناسی را تا پایان سال خواهند داشت.

حجت الاسلام نبئی با بیان اینکه در ایام غدیر یک هزار و 500 جشن محوری در مناطق مختلف استان مانند مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش بزرگ سادات علوی یکی از برنامه‌های محوری ایام غدیر است که ساعت 9 صبح فردا در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار می‌شود که در آن از سادات علوی تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 55 هزار پوستر و برچسب وبژه خودروها آماده و نصب شده است و سطح شهرهای استان به مناسبت عید غدیر آذین‌بندی شده است،  ادامه داد: همایش ایتام از دیگر برنامه‌های بنیاد غدیر استان در این ایام است که  در این همایش بسته‌های فرهنگی و پذیرایی که از سوی خیران تهیه شده در بین ایتام توزیع می‌شود./303/880/ب1

ارسال نظرات