۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۵۰۱۰۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کسانی که می‌گویند دنیای فردا روزگار مذاکره است نه موشک، از نگاه انحرافی خود توبه کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کسانی که می‌گویند دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک اگر عالم و آگاه باشند که وای به حال آنها و اگر هم خائن هستند و از نگاه انحرافی خود توبه نمی‌کنند، آتش جهنم نصیب آنها شود.
نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سی و یکم شهریور، سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ملت مسلمان ایران با تمام توان در برابر دشمنان و دنیای استکبار ایستادگی کرده و وفاداری خود را به اسلام و انقلاب و نظام دینی به نمایش گذاشتند.

وی با تأکید بر اینکه باید ارزشها و ایثارگریهای رزمندگان در دفاع مقدس به نسلهای جدید جامعه منتقل شود، اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس درواقع عرصه نبرد دلاورمردان با دلارباوران بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به لزوم افزایش آمادگی و ارتقای توان دفاعی و رزمی ایران اسلامی، اظهار کرد: کسانی که می‌گویند دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک اگر عالم و آگاه هستند وای به حال آنها و اگر هم خائن هستند که آتش جهنم و غضب الهی نصیب آنها شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این افراد باید از نگاه انحرافی خود توبه کرده و دیگر هم با طرح این‌گونه مطالب به دست دشمنان و مستکبران بهانه ندهند.

وی با بیان اینکه باید در وهله نخست موشک و قدرت نظامی باشد و پس از آن در سایه موشک مذاکره کنیم، تصریح کرد: اگر ایران اسلامی قدرت رزمی و دفاعی نداشته باشد دشمنان اجازه نمی‌دهند این ملت یک لحظه با آرامش و امنیت زندگی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی، بر تقویت و ارتقای اقتدار نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: اقتدار نیروی انتظامی از واجبات است؛ ازاین‌رو باید این نیرو روزبه‌روز بهتر و به روزتر شود.

غدیر متمم و مکمل بعثت و رسالت است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم، با گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: غدیر یک حادثه تاریخی صرف و حزبی و سیاسی نیست بلکه واقعه غدیر متمم و مکمل رسالت و بعثت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: غدیر موضوع جدیدی نیست که برخی در آن تشکیک کنند؛ به همین دلیل هم ما غدیر را با تمام وجود خود قبول و باور داشته و یک قدم هم از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: افزون بر این ما برادران اهل سنت خود را هم قبول داشته و در کمال آرامش و وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم به‌گونه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان شیعه و سنی ایران در کنار یکدیگر می‌جنگیدند و هم شیعیان و هم اهل سنت در راه اسلام و انقلاب و نظام اسلامی شهید دادند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت هم واقعه غدیر را قبول دارند، اضافه کرد: 365 عالم سنی واقعه غدیر را نقل و تصریح کرده‌اند که رسول گرامی اسلام در آخرین حج خود در سرزمین غدیر خم پیام غدیر را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) در واقعه غدیر خم فرمود: «هر کس من مولای او هستم علی مولای او است» که شیعیان تأکید می‌کنند در این پیام مولا به معنای امام است اما برادران اهل سنت اعتقاد دارند در اینجا مولا به معنای دوست است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: کلمه مولا 27 معنی ازجمله امام، دوست، یاور، آزاد‌شده و غیره دارد اما آیا عقلانی است که حضرت محمد (ص) در صحرای سوزان و زیر آفتاب داغ صد هزار نفر را در یک مکان جمع کرده و تنها به مردم بگوید ای مردم من علی (ع) را دوست می‌دارم پس شما هم او را دوست داشته باشید؟

متأسفانه غدیر حتی در میان شیعیان هم غریب است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی، با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور جشن غدیر در استان، اظهار کرد: متأسفانه باید بپذیریم که هنوز غدیر حتی در میان شیعیان غریب است به‌گونه‌ای که به عید نوروز بیش از عید غدیر اهمیت می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه بر چهره غدیر غبار غربت نشسته و همه باید تلاش کنیم این غبار را از چهره غدیر بزداییم، افزود: در این راستا امسال هم سینمایش «حریم تا حرم» به مناسبت عید غدیر از دوشنبه هفته پیش رو در بجنورد آغاز شده و به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: همچنین در این زمینه چهارشنبه هفته پیش رو، پیاده‌روی عمومی از میدان شهید بهشتی بجنورد تا پارک شهر برگزار و در این محل جشن غدیر با حضور مردم و مسؤولان برپا می‌شود./9314/201/ب2

ارسال نظرات