۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۵۰۴۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نظام جمهوری اسلامی ریشه در غدیر و ولایت دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه در غدیر و موضوع ولایت دارد، گفت: ازاین‌رو باید مدیران و مسؤولان در این نظام خط غدیر را به‌عنوان مسیر اصلی خود قرار دهند.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های عید غدیر، اظهار کرد: ریشه و پایگاه اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مسأله غدیر و ولایت است.

وی با تأکید بر اینکه باید خط غدیر مسیر اصلی صاحبان منصب، مسؤولان و مدیران در جمهوری اسلامی باشد، افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی غدیر را سرلوحه حرکت خود قرار داده؛ ازاین‌رو ضروری است مدیران این نظام هم بر مبنای فلسفه غدیر حرکت کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت و عید غدیر فرصت مناسبی برای تبیین ولایتمداری در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: ویژگی اصلی شیعیان ولایتمداری و حب ائمه اطهار (ع) بوده و ولایت‌پذیری هم به معنای تبعیت محض از امام معصوم (ع) است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه کسی که خود را شیعه می‌داند می‌بایست در رفتار و گفتار خود پیرو واقعی ائمه اطهار (ع) باشد، ادامه داد: الگوبرداری از سبک و سیره اهل بیت (ع) سبب سعادتمندی در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با بیان اینکه اصول و فروع دین بدون ولایت پذیرفته نمی‌شود، اضافه کرد: ولایت فقیه هم در راستای ولایت ائمه اطهار (ع) قرار داشته و به همین دلیل از شاخصه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در دهه امامت و ولایت و ایام منتهی به عید غدیر باید تلاش کرده و مبانی امامت و عشق به ولایت و ولایت فقیه را در جامعه تبیین و تقویت کرده و با استفاده از این فرصت و ظرفیت برای تعظیم شعائر اسلامی تلاش کنیم.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی اظهار کرد: در این رابطه همزمان با روز عید غدیر کاروان شادی غدیر در مناطق مختلف این استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در روز سه‌شنبه، سی‌ام شهریور ساعت ۹ صبح همزمان با عید غدیر، مراسم پیاده‌روی کاروان شادی غدیر از میدان شهید بهشتی بجنورد به سمت پارک شهر برگزار و در این محل جشن غدیر با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برپا می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی این مراسم با حضور گسترده مؤمنان، ارادتمندان، عاشقان امیرالمؤمنین (ع) و هیأتهای مذهبی مرکز استان صورت گرفته و در مراکز سایر شهرستانهای تابعه خراسان شمالی هم مراسمهای مشابه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و مذهبی در این مراسم، اضافه کرد: پخش شربت و شیرینی همراه با مولودی‌خوانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شاد و اطعام دهی و اهدای جوایز از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های کاروان شادی غدیر است./202/9314/ب1

ارسال نظرات